רווח הון

26 אפר

מה עדיף – השקעה במניות או בקופת גמל?

השורה התחתונה של מאמר זה היא שמס רווח הון יכול לשחוק לכם את ההשקעה בתיק המניות ויש לעשות חושבים היטב לפני שמחליטים להשקיע את הכסף שלכם בניירות ערך המחוייבים במס רווח הון. מס רווח הון עומד כיום על שיעור של 25% בעוד השקעה בקופת גמל או קרנות השתלמות פטורות מתשלום מס. אנשים רבים למדו על בשרם כי השקעה לטווח הארוך במניות אינה משתלמת עקב תשלומי המס הגבוהים של רווח הון וכיום רבים מעדיפים השקעה בקופות גמל וקרנות השתלמות.

taxes

מס רווח הון ומס דיבידנדים

מס רווח הון הוא המס המשולם על הפרש ההון המתקבל ממכירת ניירות ערך בבורסה לעומת מחיר הקנייה של אותם ניירות ערך. כלומר, אם קניתם נייר ערך בסך 100 ₪ וערכו עלה ב 10% ואתם מכרים אותו ב 110 ₪ הרי שבפועל תקבלו רק 107.5 ₪ לאחר קיזוז המס המגיע על רווח הון זה.

מס דיבידנדים הוא המס המוטל על דיבידנדים שחברה מחלקת לבעלי המניות שלה וגם הוא עומד על 25%. עם רכשתם ניירות ערך שמחלקים דיבידנדים ב 100 ₪, כאשר תשואת הדיבידנד היא 5% בשנה, הרי שמגיע לכם 5 ₪, אך בפועל תקבלו רק 3.75 ₪ לאחר קיזוז מס דיבידנדים בשיעור של 25%.

מהי הדרך לא לשלם מס רווח הון או מס דיבידנדים

הדרך לעקוף את תשלומי מיסים אלה היא על ידי השקעה בקופות גמל או קרנות השתלמות המעניקות פטור ממס עד לתקרת הפקדה שנתית כפי שקובע החוק. ובנוסף, ניתן להימנע או להוריד את שיעור המס המשולם על כספים שמוחזקים בחשבונות שאינם פטורים מתשלום מס על ידי קיזוז ההפסדים מהשקעה בנייר ערך מסויים והרווחים מההשקעה בניירות ערך אחרים.

כתיבת תגובה