14 נוב

פירוש חלומות- מציאות או חלום?

פירוש חלומות

האם החלומות שאנו חולמים שייכים אך ורק לארץ החלומות? הפנטזיות? המאוויים הכמוסים שלנו שלא חודרים את סף התודעה שלנו ופורצים החוצה? או שהם בעצם נבואות שמבקשות לרמוז לנו משהו לגבי עתידנו וגורלנו- להיזהר מדבר מה, לנקוט בצעד מסוים, לקחת החלטה חשובה? פירוש חלומות יכול לספק לכם פתרונות ותשובות לחלומות שחלמתם ואינכם מסוגלים מבינים את פשרם, או אם אתם מעוניינים לברר לעומק את הדברים ולהבין האם טמון בהם מסר כלשהו.

חלומות בתנ"ך

עוד מימי בראשית היתה התייחסות נרחבת לחלומות ולמשמעויות החבויות בהם. החלומות הציגו עצמים ורמזים שונים, שהתגלו לבסוף כנבואה שאכן התגשמה. כולנו מכירים היטב את סיפורו של יוסף, שכונה גם יוסף בעל החלומות. חלומו הראשון של יוסף מתאר את האלומות שאספו אחיו משתחוות לאלומתו של יוסף. אחיו מפרשים זאת מיד כרצון של יוסף למשול בכל אחיו וכך מתגלגל לו סיפור מכירתו והגעתו למצרים. בהמשך פותר יוסף חלומות למלך פרעה, דוגמת החלום המפורסם אודות שבע הפרות הרזות שאוכלות את שבע הפרות השמנות. פתרון החלום שהציע יוסף דיבר על שבע שנות שובע שלאחריהן יבואו שבע שנות רעב, ובאמת כך היה. כלומר, החלומות היו אכן נבואה שהתממשה.

חלומות היסטוריים

לאורך ההיסטוריה יש לא מעט סיפורים על קיסרים, רוזנים ומצביאים שחלומותיהם היוו עבורם סימן שבעקבותיו בחרו האם לצאת למבצע גדול או לא. חלומות על תבוסה, חלומות על ניצחון, חלומות עם משלים שונים. אותם מנהיגים ייחסו חשיבות רבה לחלומותיהם וביקשו ללמוד על פשרם מפיהם של מפרשי חלומות שפעלו בתקופתם. בהתאם לפתרון החלום החליטו האם לצאת לקרב ואם לאו.

פירוש חלומות- נבואה שמגשימה את עצמה

מנגד למחשבה כי החלום הוא נבואי, יש המאמינים שכוחו של חלום להתגשם רק אם מספרים אותו. כלומר, כיוון שאדם מאמין שמשהו טוב או רע יקרה, בעקבות החלום תלוי בעובדה שהוא מספר אותו, ובעצם מאמין שיתגשם. ישנה טענה הפוכה לגמרי שגורסת, שאם אדם רוצה שחלומו יתגשם, עליו לשמור עליו בסוד ולא לחלוק אותו עם איש.

כתיבת תגובה