מניית טבע

29 יונ

מדוע מניית טבע עולה לאורך זמן?

מי שאוהב לדבר על סיפורי הצלחה של חברה ישראלית, נוטה על פי רוב לציין את חברת טבע כדוגמה הקלאסית. אכן, מי שעוקב אחרי מניית טבע לאורך השנים מגלה כי מאז שהחברה הונפקה בשוק ההון הישראלי, עלה ערכה באופן משמעותי מאד ללא כל צל של ספק. לשם השוואה, אם נמדוד את מניית טבע בשנת 2000 ואת ערך מנייתה כיום, נראה כי ערכה הריאלי גדל פי 20 – ומדובר על קפיצה מדהימה בתוך השוק הישראלי, אשר מן הסתם גם משפיעה לחיוב כמובן על השוק כולו ומגדילה את האטרקטיביות שלו בתוך שווקי העולם כולו.

אז למה החברה צומחת?

אז נשאלת השאלה, איך מניית טבע עולה ועולה ואיך החברה מצליחה להתפתח, או לרכוש חברות שונות ברחבי העולם כולו? נהוג לייחס את הקפיצה של חברת טבע להצלחתה ביצור תרופות מקוריות כאלה ואחרות. בתחילת דרכה, עסקה טבע אך ורק ביצור של תרופות גנריות. יחד עם זאת, בשנות ה – 90 ניתן לה האישור ליצור תרופה לטיפול בטרשת נפוצה אשר נקראת קופקסון. בשנת 2010 היא קיבלה אישור ליצור תרופה נגד פרקינסון, מה שסייע שוב להקפיץ את ערך החברה.

 

התנודות של החברה

למרות שבאופן כללי מניית טבע הולכת ועולה, הרי שלחברה היו תנודות לאורך השנים. לעתים, פרסום דו"חות ביקורת של החברה באופן פנימי או חיצוני, מורידים את ערך המניה לאורך זמן. יש לציין שגם בתחילת שנת 2013 נרשמה ירידה של מניית טבע, אך הייתה זו ירידה בערך של 1% פחות מן הערך שהאנליסטים בשוק נתנו לה לפני תחילת השנה, כך שככלל נראה שהתחזיות היו פסימיות יחסית.

כתיבת תגובה