מה זה gmat

14 יול

צריכים להבין מה זה gmat ללימודים?

במידה והחלום שלכם הוא להתקבל לתואר שני בתוכנית למנהל עסקים, חשוב מאד שתדעו מה זה gmat, שכן מדובר על המפתח שלכם ללימודים. תלמידים ישראלים רבים רוצים להבין מה זה gmat, מאחר שהם רוצים להירשם לתואר בארה"ב, באירופה, או בישראל. יש לזכור שהgmat מחולק לכמה פרקים – ובמידה ואתם מעוניינים להירשם ללימודים בישראל רק הפרק המילולי הוא משמעותי, למעט בטכניון או באוניברסיטת חיפה, שם גם לפרק מהילולי יש משמעות. אך מה בכלל המהות של פרקי הבחינה?

 

לבחון את החשיבה והידע

כדי להבין מה זה gmat, מספיק להסתכל על הבחינה הפסיכומטרית ,שאתם בוודאי מכירים. כמוה, גם הgmat בא לבחון את היכולת שלכם לפתור בעיות מורכבות, תחת לחץ של זמן, לרוב כשיש לכם גם אפשרויות שונות. שלושה פרקים כוללים אפשרויות של בחירה מרובה – הפרק המילולי שעוסק בהבנת הנקרא ולוגיקה, הפרק הכמותי שעוסק בבעיות מתמטיות, והפרק של חשיבה משולבת, שעוסק בפתרון בעיות מורכבות. כמו כן, כדי לדעת מה זה gmat כדאי לזכור שבפרק המילולי והכמותי, יש קנס אם לא עונים על שאלה ולכן כשלא יודעים – מנחשים. בפרק החשיבה המשולבת, אולי משום שהוא חדש יחסית, אין קנסות על תשובות שלא עניתם, ולכן לעתים כדאי לדלג. ישנו פרק נוסף שהוא החיבור – ויש לזכור שאם אתם רוצים לדעת מה זה gmat, אזי מאחר שזהו מבחן שחובר בארה"ב, אזי פרק החיבור ובכלל כל הבחינה כולה – הם בשפה האנגלית.

 

האם זה מתאים לכם?

במידה ואתם רוצים להתקבל ללימודים בחו"ל ובוודאי בארה"ב לתואר שני במנהל עסקים – חשוב לא רק לדעת מה זה gmat, אלא גם לגשת לבחינה ולהתכונן אליה היטב, כי ללא ציון גבוה לא תתקבלו. חלק מהמוסדות בארץ מוכנים לעתים לקבל סטודנטים ללא ציון gmat, במידה והיו מצטיינים בתואר הראשון – אך מומלץ בכל מקרה לגשת למבחן.

כתיבת תגובה