יעוץ בטחוני

1 ספט

דגשים בקבלת יעוץ בטחוני

יעוץ בטחוני כפוף לצרכי הלקוח ולנסיבות האבטחה הקיימות בכל סיטואציה, אולם ניתן לזהות דגשים המשותפים לרוב התהליכים של קבלת שירות מן הסוג הזה. ראשית, היעוץ בוחן כיצד מתנהל העסק במצב חירום וכיצד ניתן לשפר את מוכנותו למצבים מן הסוג הזה. שנית, המטרה של היעוץ היא לחדד את מערך האבטחה בארגון וכך לגרום לו לעבוד ביעילות רבה יותר. שלישית, בעת קבלת יעוץ בטחוני ניתן למנוע זליגת מידע למתחרים וכך לשמור על ערך מוסף בשוק תחרותי ודינאמי.

השירותים העיקריים הניתנים במסגרת יעוץ בטחוני הם ביטחון מידע ואבטחת מידע. לאחר מכן ניתן לעבור אל אסטרטגיות היערכות ומוכנות לשעות חירום, כאשר במקביל נדרשים הגורמים המקצועיים המעורבים בתהליך להתייחס גם אל סקרי הערכת סיכונים, סיכול ומניעה של ריגול תעשייתי וכמובן הקמת מערכות טכניות.

החשיבות של שירותי יעוץ

יעוץ בטחוני הוא שירות חיוני עבור ארגונים פרטיים או חברות מוסדיות. היעוץ כולל שירותי חקירות ומודיעין עסקי, הוא מערב ייעוץ בתכנון הפיזי והלוגי של אתרים המיועדים לשליטה ואבטחה ויש לו גם משמעות גדולה מבחינת בדיקת מהימנות של עובדים, ספקים או נותני שירות. חברה המספקת יעוץ בטחוני לגורם חיצוני יכולה לעמוד לרשותו גם במהלך הכשרה, הדרכה ובקרה על נהלי ביטחון מידע וביטחון שוטף.

כפי שניתן לראות, יש הרבה יתרונות לשירותי יעוץ הניתן על בסיס האלמנט הבטחוני של העסק האו החברה. שירותי יעוץ אלו חשובים במיוחד בעת המודרנית ולאור התחרות הגלובאלית, מגוון האמצעים הטכנולוגיים וגם הסכנות הנשקפות עבור ארגונים. שירותי יעוץ מביאים בחשבון את האספקט הפיזי והגורם האנושי, אולם הם בעיקר נמדדים על פי שירותים כגון ליווי ארגונים, חברות ורשויות העוסקות בתחום של אבטחת מידע.

 

כתיבת תגובה