כיצד נערך מבחן g.m.a.t?

16 ינו

עבור הנבחן הישראלי, מבחן g.m.a.t הוא מבחן מאד יוצא דופן, מיוחד ושונה. לכן, אם אתם מעוניינים להירשם ללימודי מנהל עסקים לתואר שני, בארץ או בחו"ל, חשוב מאד שתבינו כיצד מבחן g.m.a.t נערך ומה הוא כולל. רק אם מנתחים היטב את הדרך לענות על המבחן ומתרגלים אותו – הרי שבזמן אמת, אתם תוכלו גם למקסם את ההישגים שלכם ולתרגם את הידע שלכם לכדי הצלחה במבחן.

מבחן ממוחשב ואדפטיבי

קודם כל, בשונה ממבחנים אחרים שאתם מכירים, מבחן g.m.a.t הוא מבחן ממוחשב. רובו של המבחן, הוא מבחן אמריקאי – כלומר, מבחן שבו יש לכם כמה תשובות אפשריות ועליכם לסמן את התשובה הנכונה. רצוי מאד לתרגל את g.m.a.t על המחשב ולא בכתב יד – מאחר שממילא יהיה עליכם לענות עליו במחשב בזמן אמת.

מעבר לכך, מבחן g.m.a.t הוא מבחן אדפטיבי! מה זה אומר? אם עניתם תשובה נכונה – הרי שהשאלה הבאה תהיה קשה יותר. אם עניתם תשובה לא נכונה – השאלה הבאה תהיה קלה יותר, וכך המבחן גם בודק את רמת הקושי של השאלות שאתם מסוגלים לענות עליהן. שימו לב שבזמן אמת, אינכם יודעים האם עניתם תשובה נכונה או לא, ורצוי לא לנסות לנחש תו"כ המבחן האם צדקתם בשאלה הקודמת רק על סמך רמת הקושי של השאלה הנוכחית.

 

ואיך יודעים אם הצלחתם?

באשר לציונים של מבחן g.m.a.t, הרי שאת רובם תקבלו מיד לאחר שתסיימו את המבחן כולו ואת כל הפרקים, שכן המחשב יכול לבדוק בקלות האם עניתם תשובות נכונות או לא. רק פרק החיבור, שדורש בדיקה אנושית, הוא פרק שהציון לגביו יישלח מאוחר יותר, וכך ייקבע הציון המשוקלל כולו של המבחן.

כתיבת תגובה