סייבר

21 יונ

הגדרה והסבר על העולם שאנחנו מכירים היום בתור עולם הסייבר

המאה ה-21 היא המאה שבה התהליכים הגדולים והחשובים בחיינו עוברים טלטלה ושינוי, כשחלק מהותי מאוד מחיי היום יום של כל אחד ואחד מאתנו עוברים למרחב הקיברנטי, שהוא המרחב שאנחנו מכירים בתור עולם הסייבר. יותר ויותר תהליכים, יותר ויותר פעולות ולמעשה כמעט כל המידע שבו אנחנו משתמשים עברו כולם במרבית כובד משקלם לעולם האינטרנטי, וכמעט כל פעולה שאנחנו עושים מחוברת למחשבים בצורה כזו או אחרת. מדובר בשינוי שהחברה האנושית והמערבית עוברת, שמעיד בעיקר על הקדמה ועל היקף ההתקדמות של החברה האנושית, אך בהתקדמות שכזו יש גם סכנות שמהן אנחנו צריכים להיזהר במשנה תוקף.

שלושת האופנים בהם טרור ואלימות בעולם הסייבר יכולים להשפיע על חיינו

המרחב הקיברנטי הוא מרחב שיש בו סכנות שצריך לדעת להיזהר מהן. סכנה אחת כזו, שהיא גם זו שנמצאת בתודעה של רובנו, היא סכנה של פריצה וגניבת מידע או אפילו כסף דרך מרחב הסייבר. הצורה השנייה שבה אלימות וטרור במרחב הקיברנטי יכולים לשבש את החיים שלנו היא בפריצה ובמחיקה של מידע חיוני ושל מערכות חיוניות בחיי היום יום שלנו (וירוסים וכדומה). האופן השלישי, שהוא גם המרתיע ביותר, הוא זה שכולל השבתה של מערכות חיוניות בקנה מידה לאומי.

בעולם הסייבר צריך להישאר תמיד צעד אחד קדימה

בכל מה שנוגע לטרור ולמתקפות במרחב הקיברנטי, אין לנו את הפריווילגיה להישאר מאחורה. מדינת ישראל, שהקימה את המטה ללוחמת סייבר ושמשקיעה משאבים עצומים בניסיון להכין את עצמה בצורה הטובה ביותר לאיומים שבמרחב זה, נשארת תמיד צעד קדימה ונערכת בצורה הטובה ביותר לזירת הקרב של המאה ה-21. עם זאת, גם אנחנו כבעלי עסקים וכאנשים פרטיים צריכים להכיר את הסיכונים ולדעת להיערך אליהם.

כתיבת תגובה