נהלי אבטחת מידע

29 יונ

נהלי אבטחת מידע שחיוניים לארגון שלכם

אין כיום עסק או ארגון, שלא צריך להקפיד על נהלי אבטחת מידע. הנהלים הללו יכולים לעשות את ההבדל בין מידע מוגן, שלא ידלוף החוצה ויהיה בלתי חדיר – לבין עסק שהמידע שלו פרוץ לכל דכפין, והדבר אף עלול למוטט אותו כליל ולרסק את המוניטין שלו לרמות נמוכות במיוחד. מדובר בעצם קודם כל על אינטרס עסקי להטמעה של נהלי אבטחת מידע, שכן כך אתם שומרים על התדמית שלכם כארגון אועסק, רציני ואמין שאפשר לסמוך עליו.

כמה דוגמאות לנהלים חשובים

ניקח למשל נהלי אבטחת מידע שנראים בסיסיים אך לא תמיד מכירים אותם – נהלי הטיפול בהודעות דוא"ל. עובדים רבים בארגונים נוטים לפעמים לפתוח אוטומטית כל הודעה שנשלחת אליהם – כולל הודעות חשודות מגורמים לא מכורים כלל – ופעמים רבות אלו הודעות שכוללות תוכנה זדונית, שבעזרתה יכול הגורם הפורץ להיכנס לתוך הרשת – וברור שחשוב להטמיע נוהל שאוסר לפתוח הודעות שכאלו.

עוד נהלי אבטחת מידע שכדאי לשים בל אליהם הם נהלי הסיסמאות. יש עובדים שרואים את הסיסמה למחשב ולמערכות כמשהו בעייתי ומציק – אבל זה משהו חיוני. הקפידו לא רק להטמיע סיסמאות – אלא גם לחייב את העובדים להחליף את הסיסמה בכל תקופה, כדי להקשות עוד יותר על פריצה.

בנוסף, יש לאמץ נהלי אבטחת מידע הקשורים לעדכונים טכניים – יש הקפיד על עדכוני מערכות רשמיים שיוצאים, ולבצע מעקב אחרי המערכות הפנימיות שלכם, ולאתר בעיות בתחום אבטחת המידע.

האם זה תהליך שיכול להיגמר?

כפי שאתם שמים לב, המעקב אחרי נהלי אבטחת מידע הוא לא מעקב שיכול להיגמר אי פעם. עליכם תמיד להיות עם האצבע על הדופק ולשים לב לשינויים אפשריים בארגון, וכך תוכלו תמיד לדעת שאתם מוגנים היטב

כתיבת תגובה