שאבי שיק

13 ספט

שאבי שיק – יצירת עיצוב חמים ונעים בבית

שאבי שיק הוא סגנון עיצוב שאומר שהכול יכול להתאים להכול . כל פרט בעיצוב יכול להתאים לאחר והמטרה היא לתת דרור לנפש ולתת לה להוביל את העיצוב. שלא כמו סגנונות אחרים בהם יש כללים ברורים מאד מה יש לעשות ומה "אסור" לעשות, בסגנון זה הכול יכול להתאים כל עוד בעלי הבית רוצים לשלב אותו בבית. הדבר בא לידי ביטוי בתמונות, בצבעים וברהיטים.

המקור של העיצוב

המקור של עיצוב שאבי שיק הוא בשנות השמונים ומה שהוביל את התפתחותו הוא מכירות החצר הרבות שהתקיימו בחצרות. מכירת פריטים דרך יד שניה (במכירות חצר או בחנויות יד שניה) הביאה רבים לבצע שיפוץ של הרהיטים ולחדש אותם כדי שהם יוכלו להתאים לבית. השיפוץ יצר סגנון עיצובי כיוון שהוא דרש שינוי של העיצוב המקורי על ידי צביעה מחדש ולפעמים גם שינוי של הריהוט עצמו על ידי החלפת חלקים ממנו (כמו למשל החלפת הרגליים בשולחנות ועוד).

שילוב של חדש וישן

חלק מעיצוב שאבי שיק דורש עיצוב בין פריטים חדשים ופריטים ישנים. כיוון שהמקור של העיצוב הוא באיסוף רהיטים לא תמיד אפשר למצוא את כל הרהיטים שמתאימים לבית או את הפריטים המתאימים לחלל ולכן נעשה שילוב בין פריטים ישנים (כמו למשל מיד שניה) ורהיטים חדשים. השילוב יכול להיות גם בין תמונה ישנה לבין ריהוט חדש ועוד.

איפה אפשר למצוא את הפריטים המתאימים לבית

אפשר למצוא היום חנויות אשר מציעות רהיטים שיצרו את העיצוב הנדרש בחנויות המתמחות בסגנון זה. את החנויות אפשר לאתר דרך האינטרנט ואז להגיע אל החנות המתמחה בתחום ולבחור את הריהוט שמתאים לחלל גם מבחינת העיצוב וגם מבחינת הפרקטיות של המקום.

כתיבת תגובה