מעליות

1 ינו

כיצד להתאים את המעלית למבנה בו היא ממוקמת

נחיצותה של מעלית בכל בניין

מעליות מהוות חלק חשוב והכרחי בכל מבנה רב קומות. ניתן להשתמש במעליות הן להובלת סחורה במחסנים ומפעלים והן למעבר קליל של בני אדם מקומה אחת לאחרת. מעליות מקלות את פעולת העברת החפצים הכבדים בבנייני מגורים ובניינים משרדיים והן קלות ומהירות יותר לשימוש מאשר מדרגות פשוטות. במאמר הבא נפרט כיצד בוחרים את המעלית המתאימה למבנה, ומה הם הדגשים החשובים ביותר בהקמת מעלית.

pianowhtside-1000x1000.jpg

כיצד להתאים את המעלית למבנה בו היא ממוקמת

  • גודל ותפוסה: מעליות צריכות להכיל כמות מסוימת של אנשים. במידה ומדובר בבניין משרדי רחב ידיים, מוטב כי תפוסת המעלית תהיה מרבית, וכי יהיו מספר מעליות הפועלות במקביל. דבר זה ימנע היווצרות עומסי תנועה ועיכובים בהגעה למשרד, ויאפשר מעבר של עובדים לסירוגין מן הקומות העליונות לתחתונות.
  • מראה: בחרו במעלית המשתלבת מבחינה עיצובית עם החלל בו היא ממוקמת. מעלית שתיראה כמו עצם זר בסביבתה תמשוך אליה תשומת לב מיותרת ותוריד מן האסתטיקה של המקום. בחרו במעלית המתכתבת עם המבנה בו היא משתלבת. מעלית מתכתית תתאים לחלל שאינו צבעוני וצבעוני כאחד, אך מעלית מסורגת תבלוט לעין בחלל נקי מצבע המעוצב בצורה עכשווית.
  • עמידות: בחרו במעלית איתנה המסוגלת להכיל את כמות האנשים או הסחורה הראויה, ותתאים למשימות ההובלה המיועדות לה. מבנים רבים זקוקים למעליות משא גדולות, שניתן להכניס לתוכן עגלות סחורה כבדות ורבות. מעליות אלו ממוקמות באזורי תעשייה רבים, כמו גם שדות תעופה ומשרדי ענק.

קיימת חשיבות רבה לבחירת המעלית הנכונה

מעליות שונות מתאימות לחללים שונים. התאימו את המעלית לחלל בו היא ממוקמת הן מבחינה אסתטית והן מבחינת השימוש המיועד לה. במידת הצורך, התייעצו עם אדריכלים ובנאים והחליטו יחדיו על המעלית האידיאלית.

 

כתיבת תגובה