כתיבת תסריט

16 אוג

כשמדובר על יצירת סרט, כל שלב צריך להיות מושלם

בכל סרט שאנו רואים בקולנוע, סדרת טלוויזיה או כל יצירה קולנועית אחרת, מושקעת מחשבה ועבודה רבה. תהליך הפקת הסרטים הללו הוא ארוך ומייגע, ומכיל בתוכו שלבים רבים. מספר דוגמאות הם שלב הרעיון הכללי, כתיבת התסריט,  הפקה, ליהוק, צילומים, עריכה ועוד.  בכדי ליצור סרט איכותי, על כל אחד מהשלבים הללו להיות מבוצע בצורה הטובה ביותר. במאמר זה נתעסק בשלב כתיבת תסריט.

o-woman-writing-facebook

מהו תסריט ואיך ניגשים לכתיבת תסריט?

תסריט, הוא למעשה ספר כתוב, המסכם בתוכו את כל ההתרחשויות הקורות בסרט מסויים, מחולקות לפי סצנות ותמונות. דרך התסריט ניתן לקבל מבט כולל על עלילת הסרט. תסריט הוא לרוב הדרך של משקיעים לבדוק האם הסרט המוצע לפניהם הוא טוב, ובכך להחליט אם להשקיע בו כסף. מפאת סיבות אלו, חשוב להשקיע מחשבה רבה בכתיבת התסריט ולעשות זאת בצורה נכונה וחכמה.

בשביל כתיבת תסריט חשוב לדעת, כי ישנם 3 שלבי חובה והם:

  1. סינופסיס- תיאור קצר בעמוד עד חמישה עמודים על העלילה הכללית של הסרט. בחלק זה אין צורך להיכנס לפרטים אלא לתת טעימה כללית של הסרט או התוכנית שלכם.
  2. טריטמנט- כתיבה ארוכה יותר (10 עד 30 עמודים) שמתארת בצורה נרחבת יותר על הנעשה בסרט, ללא דיאלוגים. כלומר בחלק זה נרחיב על הדמויות, הזמן, הדילמה…
  3. תסריט- פה נכנס התסריט האמיתי שלכם. נהוג לכתוב תסריט שבו מוכנסים גם דיאלוגים ותיאורי זמן ומקום, ולהעביר בצורה מדוייקת את ציפיותכם מהסרט. מקובל לכתוב תסריט כך שכל עמוד מסמל דקת סרט.

אם תכתבו את התסריט שלכם נכון- תוכלו לייצר סרט איכותי

זכרו כי כתיבת תסריט היא לא דבר מסובך, אך היא כן דורשת מחשבה וזמן רב. השקיעו את כל כולכם בתסריט ותוכלו ליהנות מתסריט מהסרטים!

כתיבת תגובה