כל מה שצריך לדעת על נהיגה בשכרות

21 אוג

כל שוטר בישראל רשאי לעצור נהג ולדרוש ממנו לעבור בדיקת שכרות. פקודת התעבורה קובעת כי שיכור הוא אדם שנוהג תחת השפעת אלכוהול או סם משכר, ויש גם הנחיות ברורות לגבי הרף המותר. הדרך הנפוצה לבדוק נהיגה בשכרות היא באמצעות מכשיר נשיפה בשם ינשוף. השימוש במכשיר מהיר, זמין ומידי והוא עומד לרשות שוטרי תנועה בכל רחבי הארץ. אחוז האלכוהול שמתגלה בינשוף תלוי במספר המשקאות ששתה הנהג, במשך הזמן שעבר מרגע השתייה ועד שהוא מבצע את הבדיקה וגם במשקל הגוף שלו. החוק קובע כי מי שביצע עבירת נהיגה מהסוג של נהיגה בשכרות עלול לעמוד בפני פסילת רישיון לתקופה של שנתיים לפחות. פסילת הרישיון היא בין הסנקציות החמורות שקבועות בחוק, והיא מייצגת נאמנה את הניסיון של הרשויות ושל משרד התחבורה למנוע תאונות דרכים באמצעות המאבק בנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

התייעצות עם עורך דין לגבי נהיגה בשכרות

עורך דין שמייצג נהג שחשוד בעבירת נהיגה בשכרות צריך לחפש את הכשלים בבדיקת הינשוף, בהפעלת המכשיר או בנהלים שבוצעו על ידי השוטר בשטח. כל אחד מאלו יכול להביא בסופו של דבר לפסילת הבדיקה ואולי אפילו לזיכוי. במידה והזיכוי אינו על הפרק, התפקיד של עורך הדין הוא להיעזר בפסקי דין תקדימיים ובניסיון שיש לו מול בתי המשפט. כך לדוגמא יכול עורך הדין להדגיש את ההיסטוריה של הנהג, להסביר שמדובר בעבירת נהיגה ראשונה או לבקש הסדר טיעון.

לא כדאי להקל ראש בנושא של נהיגה בשכרות וחשוב לעקוב כל הזמן אחר ההנחיות החדשות המפורסמות על ידי משרד התחבורה. הנחיות אלו קובעות מיהו נהג שיכור ומה העונשים שעלולים להיות מוטלים עליו בשל ביצוע העבירה.

כתיבת תגובה