תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

27 ינו

בטיחות בדרכים היא דבר שאף אחד לא יכול להקל בו ראש

בטיחות בדרכים היא מטרה שאנחנו כמדינה וכחברה חייבים להתייחס אליה בצורה הרצינית ביותר. כל אחד מאתנו צריך, ברכב שלו ועם האנשים הקרובים אליו, להקפיד במידה רבה מאוד על נהיגה בטוחה במאה אחוז, ולעשות כל מה שהוא יכול בכדי להבטיח שתאונות הדרכים שבהן הוא מעורב תהיינה לא קיימות עד מועטות ככל הניתן. עם זאת, גם למדינה יש תפקיד חשוב כך, ועבור המניעה של תאונות וסכנות שנובעות ממצב בריאותי לקוי של נהג, קיים המוסד המוכר בתור המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, או בקיצור המרב"ד.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – מה תפקידו וכיצד הוא מבצע אותו?

תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא כפול. התפקיד הראשון הוא לאתר ולאבחן סכנות בריאותיות של נהגים שונים, ובהתאם לכך להחליט מה גורל רישיון הנהיגה שלהם. כך, לדוגמה, אדם שנמצא בתהליכים של עיוורון, או שסובל ממחלת נפש שגורמת לחוסר יציבות – הוא לא אדם שכדאי שיעלה על ההגה, ותפקידו של המרב"ד הוא לשלול רישיון במצב זה. בנוסף, המרב"ד גם צריך לספק פתרונות מתאימים להתאמת הנהיגה במצבים רפואיים שונים, כמו לדוגמה ברכבים המותאמים לנכים ולנכויות.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – התמודדות לא פשוטה שיש צורך בייצוג מקצועי עבורה

ישנם מצבים בהם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מחליט על שלילה של הרישיון, על בסיס אי התאמה אישית או מצב רפואי כזה או אחר, ומדובר בעוול. המרב"ד אולי מבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר מבחינתו, אך במקרים רבים הוא מפספס ושולל את חופש התנועה לאנשים ללא הצדקה אמיתית לכך, ובמצב זה אנחנו צריכים לפנות לייצוג משפטי מקצועי שיידע לעמוד על הזכויות שלנו ולהשיב לנו את הרישיון.

כתיבת תגובה