חוק עידוד השכרת דירות

26 יונ

קבלת הטבות של חוק עידוד השכרת דירות

חוק עידוד השכרת דירות נועד על מנת לתמרץ יזמים וקבלנים לצורך בנייה של בנייני מגורים. כפועל יוצא מהחוק הזה, המטרה היא להגדיל את היצע הדירות ובנייני המגורים שעומדים לרשות האזרחים. עם זאת, לא תמיד ברור לקבלנים וליזמים מה הם צריכים לעשות על מנת לקבל את ההטבות. לכן, חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבדוק את הקריטריונים הקבועים בחוק. לאחר מכן, ניתן לנסות לפעול במישור האופרטיבי ולקבל את ההטבות בצורה מסודרת.

עבור הגשת טופס הבקשה לקבלת ההטבות של חוק עידוד השכרת דירות צריך למשל לצרף היתר בנייה חתום. כמו כן, החוק מחייב צירוף של נסח רישום ואישור על ייעוד הקרקע שמיועדת למגורים. יתרה על כך, את ההטבות הקיימות בחוק אפשר לקבל רק לאחר שמציגים אישור עורכי דין, דף חתימות על הבקשה להיתר, תצהיר קיום חוקי סביבה ותצהיר שמירה על שכר מינימום יחד עם תצהיר על אי השכרת הדירות.

חוק עידוד השכרת דירות2

מי יכול לקבל את ההטבות של חוק עידוד השכרת דירות?

בלי להיכנס לעובי הקורה ולסעיפי החוק, אפשר להצביע על קהל היעד של חוק עידוד השכרת דירות: קבלנים ויזמים. בשביל לעודד את אותם יזמים לבנות דירות שיכולות להיות מיועדות לאחר מכן להשכרה, החוק למעשה מעניק להם הטבות מס. בין היתר, הטבות המס הללו יכולות להצטבר למאות אלפי שקלים בשנה ולבוא לידי ביטוי בפחת מואץ, שיעורי מס נמוכים על הכנסה חייבת או שבח ריאלי ועוד.

האפקטיביות של חוק עידוד השכרת דירות עוד צריכה להתברר בשנים הקרובות. מצד שני, יכול להיות שמדובר על צעד בכיוון הנכון. כאשר הצעד מנוצל על ידי הקבלנים והיזמים, הוא יכול להביא לירידה במחירי הדיור.

כתיבת תגובה