סקר סיכונים אבטחת מידע

16 נוב

שלבים של סקר סיכונים אבטחת מידע

איום אבטחת מידע עלול לבוא לידי ביטוי בהונאה, ריגול עסקי, פריצה למחשב, חדירה לרשת האינטרנט, התקנת תוכנות ריגול במכשירי טלפון ניידים, דליפת מידע וכן הלאה. בכל אחד מהמקרים האלה, הסכנה היא מפני זליגה של מידע רגיש שעלול לפגוע גם במנהלים של הארגון וגם בעובדים או בלקוחות. יתרה על כך, איומי אבטחת מידע נפוצים מאוד כיום בגלל השימוש הנרחב במערכות ממוחשבות – שהן בעצמן לא תמיד מאובטחות ומוגנות.

הפתרון הוא לבצע סקר סיכונים אבטחת מידע בצורה נכונה ומקצועית. אם מבצעים נכון סקר מן הסוג הזה, יש יותר סיכוי שהממצאים יהיו אמינים ושניתן יהיה להשתמש בהם על מנת לשפר את מערכת אבטחת המידע של הארגון. יתרה על כך, סקר סיכונים אבטחת מידע מתבצע כחלק בלתי נפרד מהתחזוקה ועל מנת למזער למינימום את הסיכון להתרחשותם של אירועים משבשים.

איך מבצעים סקר סיכונים אבטחת מידע?

התנאי לממצאים מבוססים של סקר סיכונים אבטחת מידע הוא לבצע את התהליך בצורה נכונה. בשביל לוודא שהתהליך מבוצע היטב, עושים אותו בכמה שלבים שונים. בשלב הראשון למשל, מגדירים את המטרה של הסקר ומחליטים באיזה היבטים של מערכת אבטחת המידע להתמקד. בשלב השני, מבררים לגבי הבדלים בין סוגים שונים של מערכות אבטחת מידע ואף מתייעצים עם בעלי מקצוע.

בפועל, סקר סיכונים אבטחת מידע מתבצע בדרך כלל על ידי חברה חיצונית. זו חברה שמתמחה בסקרים כאלה ויש לה את כל הכלים לבצע אותם באופן היעיל ביותר. כאשר חברה חיצונית לוקחת אחריות גם על השלבים השונים וגם על הממצאים של סקר סיכונים אבטחת מידע, הארגון שמקבל את תמונת המצב יכול להיות רגוע ולדעת שההשקעה הכספית הוחזרה במלואה.

כתיבת תגובה