כל מה שצריך לדעת על ניכיון צ'קים

6 דצמ

שירותי ניכיון צ'קים עולים בקנה אחד עם הצרכים של לקוחות בסקטור הפרטי והעסקי. עבור לקוחות בסקטור הפרטי, מדובר בעיקר על שירות שהמטרה שלו היא למנוע את הסרבול וההתעסקות עם צ'קים דחויים. במקום להמשיך ולהתעסק עם צ'קים מן הסוג הזה, אפשר להשתמש בשירותי ניכיון ולקבל תמורתם תגמול מידי. לשם השוואה, עבור לקוחות בסקטור העסקי מדובר על כלי לגיטימי לשמירה על תזרים מזומנים.

השירות של ניכיון צ'קים חשוב עבור בעלי עסקים כי הוא מאפשר להם לקבל תמורה מיידית גם על המחאות דחויות. אז מצד אחד, הלקוחות של העסק משלמים באמצעות הצ'קים וכך הם מקלים על חשבון הבנק שלהם. מצד שני, בעלי העסקים מאפשרים ללקוחות את תנאי המימון האלה אבל הם בעצמם משתמשים בשירותי הניכיון. אז כך בעלי העסקים שומרים על תזרים המזומנים שלהם ועל הלקוחות מרוצים.

כמה עולה להשתמש בשירות של ניכיון צ'קים?

העמלה על השירות של ניכיון צ'קים נקבעת מראש והיא מתואמת מול קהל היעד והלקוחות. ברוב המקרים אין הבדל בין העלות של השירות עבור אנשים פרטיים לבין כמה שבעלי עסקים צריכים לשלם עליו, אך בכל זאת קיימים פרמטרים שעשויים להשפיע על גובה העמלה.

הפרמטר המרכזי שיקבע כמה יעלה להשתמש בשירות של ניכיון צ'קים הוא רמת הסיכון. ככל שהסיכון של חברת הניכיון גבוה יותר, כך הלקוחות יצרכו לבטא את זה בתמורה ובעמלה גבוהה. זו גם נוסחה מובנת מאליה, לאור העובדה שלא תמיד ברור מי עומד מאחורי כל צ'ק ומה אפשר לעשות איתו.

בכל מקרה, הפתרון הוא להשוות בין שירותי ניכיון צ'קים גם לפי העמלות. אם רוצים, ניתן לבדוק מראש את העמלה בכל חברת ניכיון.

כתיבת תגובה