איך מבצעים פירוק שותפות עסקית?

18 פבר

הדרך לבצע פירוק שותפות עסקית עוברת בהתייעצות עם בעלי מקצוע. בשביל להתייעץ עם בעלי מקצוע, צריך לבחור אותם בצורה נכונה ולברר מה סוג ההתמחות שלהם. בדיקה של סוג ההתמחות יכולה למשל להיות מבוססת על מספר שנות הניסיון של כל איש מקצוע רלוונטי, על מספר ההמלצות שיש עליו מצד לקוחות קודמים וגם על התרשמות אישית. ככל שמקבלים יותר פרטים כאלה על מי שעומד ללוות בפועל תהליכים שונים של פירוק שותפות עסקית, כך מגדילים את הסיכוי לראות תוצאות טובות.

תוצאות טובות של פירוק שותפות עסקית נמדדות במשך הזמן שעובר מהרגע שבו הצדדים המעורבים מחליטים לצאת לדרך – ועד שהתהליך מסתיים מבחינה פורמלית ובאישור של כל הגורמים המעורבים. יש כמובן עוד דרכים למדוד תוצאות טובות, כמו למשל מידת שביעות הרצון של הצדדים או סכום הכסף שאותו הם השקיעו בתהליך, אבל רוב השותפים העסקיים מחפשים תהליך כמה שיותר קצר וקולע.

מה משפיע על התהליך של פירוק שותפות עסקית?

התהליך של פירוק שותפות עסקית מושפע קודם כל ממספר השותפים. ככל שיש יותר שותפים, כך ייקח יותר זמן לערב את כולם על מנת להשיג את החתימות הדרושות על המסמכים הרלוונטיים. חוץ מזה, מצב שבו רק חלק מהשותפים רוצים להתפרק בעוד חלק מעוניינים להישאר עם המיזם, העסק או החברה עלול להיות עוד יותר מורכב ולעכב את השגת התוצאות הרצויות.

עוד משהו שמשפיע על משך התהליך הנדרש עבור פירוק שותפות עסקית הוא כמובן היקף הפעילות. ככל שהיקף הפעילות גבוה יותר, כך השותפים יצטרכו להשקיע יותר זמן על מנת לפרק את הפעילות שלהם. גם כאן, הפתרון הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע ולהיעזר בהם בשלב מוקדם.

כתיבת תגובה