מבדקי חדירה

17 אוג

כל מה שצריך לדעת על סוגים שונים של מבדקי חדירה

מבדקי חדירה מתאפיינים בכך שהם מבוצעים תחת פיקוח, בקרה ורגולציה ובמטרה לדמות מתקפה אמיתית על מערכות מחשוב שונות. עם זאת, יש בכל זאת הבדלים בין סוגים שונים של מבדקי חדירה. אם רוצים לשפר את האמינות של הממצאים, מאוד חשוב למשל לתאם סוגים שונים של מבדקי חדירה מול חברה שמתמחה בכך. אבל עוד לפני שמתחילים לבצע בפועל את הבדיקה, יש לברר לגבי רמת המקצועיות של החברה ומספר שנות הניסיון שיש לה.

כך למשל ניתן לראות שקיימים סוגים שונים של מבדקי חדירה בסקטור הפרטי, המסחרי והמוסדי. בסקטור הפרטי מדובר בעיקר על מבדקי חדירה שמבוצעים עבור בתי עסק יחסית קטנים, בעוד בסקטור המסחרי מבוצעים מבדקי חדירה על מנת להסמיך חברות גדולות לעמידה בתנאי מכרזים. לעומת זאת, בסקטור המוסדי ובמוסדות שונים מבצעים מבדקי חדירה גם כדי להגן על המידע הרגיש שנשמר על הציבור כולו.

תוך כמה זמן מקבלים תוצאות אחרי מבדקי חדירה?

החדשות הטובות הן שאת התוצאות של מבדקי חדירה ניתן לקבל יחסית מהר. כמובן שהרבה מאוד תלוי בסוג הבדיקה שאותה מבצעים ובמטרות שמגדירים עבורה מראש, אך לא אמור לעבור הרבה זמן מהרגע שבו חברה מקצועית לוקחת על עצמה את האחריות ועד שהלקוחות מקבלים נתונים אמינים. יתרה על כך, כל לקוח יכול לבחור מול נציגי החברה באיזה אופן ליישם את ההמלצות שלה לאור התוצאות של מבדקי חדירה כאלה ואחרים.

הדבר החשוב ביותר הוא לתאם מבדקי חדירה בצורה תקופתית. אם מבצעים מבדקי חדירה אחת לתקופה מסוימת, דואגים לעדכן את מערכות המחשוב לפי הכלים הטכנולוגיים החדשים ביותר וכך מצמצמים את איומי הסייבר שעלולים לפגוע בארגון ובחברה.

כתיבת תגובה