מה היתרונות של מקומות התנדבות?

24 נוב

העידן הגלובאלי והאפשרות ליצור קשר עם אנשים בכל רחבי העולם ובלחיצת כפתור אחת לכאורה מבטלים את הצורך במקומות ייעודיים להתנדבות. אבל בפועל, דווקא היום ניתן לראות בצורה בולטת את היתרונות של מקומות התנדבות ואת הערך המוסף שלהם. לכן, כל מי שבוחרים להתנדב צריכים לקחת בחשבון את המאפיינים השונים של מקומות התנדבות ואת המאפיינים שלהם גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

קודם כל, היתרון הכי גדול ומשמעותי של מקומות התנדבות בא לידי ביטוי בכך שהם מחולקים לפי נושאים. לא בכל מקום מציעים את אותה התנדבות, כי יש סוגים שונים של פעילויות התנדבות ייעודיות. על קצה המזלג, ניתן להזכיר למשל את ההבדל בין התנדבות בבתי חולים לבין התנדבות בבתי ספר. ברמה האישית, אפשר לראות הבדל בין התנדבות של צעירים ובני נוער – לעומת התנדבות של אנשים מבוגרים או כאלה שכבר יצאו לפנסיה ועכשיו רוצים לתרום מזמנם לטובת אנשים אחרים.

מקומות התנדבות והיתרונות שלהם

לכל מקום התנדבות יש את היתרונות ואת המאפיינים שלו. בזכות הפריסה הרחבה של מקומות התנדבות והנושאים השונים שבהם הם עוסקים, קל יותר להציע את העזרה הרלוונטית עבור אוכלוסיות מוחלשות וקהל היעד. יתרה על כך, גם מי שבוחרים להתנדב יכולים להרגיש כיום שקל יותר למצוא את המקומות הרלוונטיים עבורם. כל זה לא היה אפשרי אילו לא היו סוגים שונים של מקומות התנדבות והבדלים בין האפשרויות שעל הפרק.

במילים אחרות, מגוון גדול של מקומות התנדבות הוא יתרון ולא חיסרון. אם מחפשים איפה להתנדב ולא מצליחים לעשות את זה, ניתן להתייעץ עם גופים מתאימים ועם ארגונים מהמגזר השלישי. לאחר מכן, כל שנותר הוא לפנות כמה שעות בלבד בשבוע.

כתיבת תגובה