באיזה תחומים אפשר לפתוח עסק משפחתי?

25 נוב

אחד היתרונות של עסק משפחתי בא לידי ביטוי בכך שהוא מתאים פחות או יותר לכל תחום. אין רק תחום אחד שבו מומלץ לפתוח עסק משפחתי, מה גם שניתן לשלב אותו בתחומים מקומיים או בינלאומיים. למעשה, מה שמשפיע על ההצלחה של עסק משפחתי זה לא בהכרח תחום הפעילות שבו הוא בחר להשתלב – אלא מערכת היחסים בין המנהלים והעובדים.

אותם יתרונות של עסק משפחתי מבחינת אמינות, אינטרסים משותפים ורמה גבוהה של מחויבות, הם אלו שעלולים להפוך לחיסרון. אם רוצים לפתוח עסק משפחתי או שוקלים להוריש אותו הלאה מההורים לילדים, יש להביא בחשבון את המאפיינים הללו. לאחר מכן, ניתן להתייחס אל כל יתר ההשלכות של פתיחת עסק משפחתי.

מה המשמעות הבירוקרטית של פתיחת עסק משפחתי?

רבים שוקלים האם לפתוח עסק משפחתי לפי מערכת יחסים אישית ופוטנציאל רווח מסחרי בלבד. אלו כאמור שיקולים רלוונטיים ומאוד חשובים, אבל הם ממש לא היחידים. אם רוצים לקבל החלטה מושכלת לגבי פתיחת עסק משפחתי חדש, צריך להבין את המשמעות הבירוקרטית.

ראשית, עסק משפחתי מחייב חתימה על חוזים מסוימים בין גורמים שונים שהם בני משפחה. כמו בכל עסק אחר, כדאי להגדיר מראש את גבולות האחריות של כל תפקיד ולדאוג שהדברים יהיו ברורים גם לאחים, אחיות, בני זוג, הורים או ילדים. שנית, מומלץ לנצל את השלבים המוקדמים של הורשת או פתיחת עסק משפחתי כדי לברר לגבי זכויות מס כאלה ואחרות.

למזלם של בעלי עסקים, יש בעלי מקצוע שההתמחות שלהם היא הפעלת וניהול עסק משפחתי. אם מערבים מוקדם עורכי דין או רואי חשבון עם התמחות כזו, מגדילים את הסיכוי להפקת היתרונות מכל עסק משפחתי פעיל.

כתיבת תגובה