מה עושים עם מחלקת בצק?

30 ספט

התפקיד העיקרי של מחלקת בצק הוא לחלק את חומרי הגלם כדי לעמוד בהנחיות המדויקות של כל מתכון למוצרי אפייה. בניגוד לבישול, אפייה מבוססת על דיוק. בין היתר, את הדיוק צריך להביא לידי ביטוי בכמות הקמח והבצק שבהם משתמשים. העניין הוא שגם אנשי מקצוע לא תמיד מצליחים לדייק לפי העין בלבד – מה גם שיש קונדיטוריות שצריכות להתמודד עם הכנה של מאות מאפים שונים בכל שעה. אז במקרים כאלה, הדרך הכי טובה לעמוד בהנחיות של המתכון היא להשתמש במוצרים מתאימים.

מחלקת בצק ברמה גבוהה יכולה להיות השקעה משתלמת מאוד עבור בעלי עסקים מתחום האפייה. כאשר משתמשים במוצר כזה שמסוגל לחלק את הבצק לפי הנחיות מדויקות ועל פי הגדרות שמוזנות לתוכו מראש, ניתן גם לצמצם את היקף הפיקוח על האפייה אבל בלי להתפשר על התוצאות. מבחינת בעלי קונדיטוריה, מחלקת בצק הופכת לפיכך מהוצאה רגילה להשקעה משתלמת מאוד.

איך בוחרים מחלקת בצק?

מחלקת בצק כדאי לבחור על פי המפרט הטכני המתואר על ידי היצרן. באמצעות המפרט המתואר על ידי היצרן אפשר לדעת עם איזה היקף של בצק מסוגלת כל מחלקת להתמודד, מה מידת ההתאמה שלה לצרכים של בית העסק או הקונדיטוריה וכמובן גם כמה היא תעלה. לאחר מכן, בוחרים מחלקת בצק בהתאמה אישית לאופה ולפי הרגלי האפייה או סוג המתכונים שבהם הוא משתמש.

אם רוצים, אפשר גם לבחור מחלקת בצק על בסיס המלצות. את ההמלצות ניתן לקבל דרך התייעצות עם קולגות או עם בעלי מאפיות אחרים. במידה ורוצים לקבל המלצות על מחלקת בצק אבל לא מכירים באופן אישי מישהו שמשתמש בה, ניתן להיעזר במידע מאתרים, רשתות חברתיות ופורומים מקצועיים.

כתיבת תגובה