רופא שיניים

12 אוק

התחומים השונים בהם יכול להתמחות רופא שיניים

עוד לא נולד האדם שלא היה צריך לבקר מעת לעת אצל רופא שיניים לבדיקה או טיפול כזה או אחר בשיניים שלו. גם אדם עם שיניים בריאות לגמרי נדרש לבוא לבדיקה תקופתית ועל כן אין כל צל של ספק כי רופא שיניים הוא איש מקצוע שכל אחד ואחת צריכים.

יש לציין כי רופא שיניים יכול להתמחות בשורה ארוכה של תחומים. למרות מאפיינים משותפים בין חלק מהתחומים, כל התמחות מחדדת את הידע של הרופא ומאפשרת לו להציע את הטיפול האולטימטיבי עבור מטופלים. רפואת שיניים נחשבת לתחום רפואי-כירורגי העוסק במניעה, אבחון וטיפול. רופא שיניים בכל התחומים מתמקד באבחון וטיפול של מחלות או פציעה בשיניים ובלסתות. יש מקרים בהם מטופלים מגיעים אל רופא מומחה גם לצורך אבחון וטיפול במחלות ובפציעות בפנים, בחלל הפה ואפילו בבסיס הגולגולת. רופאי שיניים לא עובדים לבדם והם נעזרים בסייעות ושינניות על מנת להבטיח את יעילות הטיפול.

מרפואה לילדים ועד ניתוחי חניכיים

רפואת שיניים לילדים היא התמחות המתמקדת בבעיות הכרוכות במשנן מתחלף ומעורב. לעומת זאת, אנדודונטיה היא תחום העוסק במחלות שורש והרופאים המוסמכים עוברים הכשרה המספקת להם כלים לביצוע טיפולי שורש מורכבים. פריודונטיה היא תחום ניתוחי חניכיים ולצידה ניתן להתמחות ברפואת הפה, העוסקת במחלות של החלל הפה וטיפול בחולים בסיכון גבוה.

אורתודנטיה וכירורגיית פה ולסת

כדאי לציין עוד מספר תחומים בהם יכול לעסוק רופא שיניים. תחום האורתודנטיה עוסק בלסתות, פתולוגיות סגירה ודרכים לתיקונן. רופא המתמחה בכירורגיית פה ולסת משלב בין רפואת שיניים לכירורגיית ראש וצוואר, עוסק בתיקון סוגים רבים של מחלות וחבלות ובעל ידע בניתוחים אורטוגנטיים, טראומה ועוד.

מה התפקיד של טיפולי שיקום?

מטופלים רבים פונים אל רופא שיניים לצורך שיקום הפה או שיקום פנים ולסתות. תחומי התמחות אלו נחשבים חדשים יחסית, הם עוסקים בהחזרת התפקוד התקין לשיניים וללסתות ויש להם גם חשיבות אסתטית. לסיכום, רפואת שיניים מנצלת היטב את הידע המודרני ומפנה אותו לפיתוח תחומי התמחות חדשים אשר יכולים לעזור למטופלים בכל הגילאים.

כתיבת תגובה