חיסונים

16 אוג

כל מה שצריך לדעת בנושא של חיסונים

החל מן המאה הקודמת ומעט לפניה, החלה תנופה אדירה בכל הנוגע לחיסונים. עד לאותה תנופה תמותת בני האדם כתוצאה ממחלות, שהיום נראות לנו מאוד רגילות וחולפות, ואף מחלות מן הסוג שאנו אפילו לא מכירים, משום שכבר פסו מן העולם, כמעט.

חיסונים

הסיבה לכך היא משום שיש כיום חיסונים רבים לכל אותן מחלות, וכאשר נבנית תוכנית התחסנות, כמו במדינת ישראל, לכל תינוק שזה עתה נולד ואילך, בעצם עוזרים החיסונים לגוף להתחזק ולהיערך לכל מיני חיידקים ומזהמים שהם, שיכולים לגרום למחלות שבעבר נחשבו למגיפות.

צרכים רבים, חיסונים רבים

החל מרגע לידתו, יש לכל תינוק תוכנית מסודרת. כאשר בכל שלב בחייו, לכשיגדל, יש את החיסונים שהוא יצטרך. להורים רבים יש את החששות לגבי תופעות לוואי לאותם החיסונים, אך מומלץ תמיד להתייעץ עם הרופא לגבי יעילותם של החיסונים הללו, ועל כל שאלה יכולים אנשי המקצוע לענות ולהסביר.

יש את החיסונים הרגילים שכל אחד מקבל, ויש חיסונים פחות רגילים, שמיועדים לסיבות מיוחדות. החיסונים הרגילים הם הפטיטיס Aו- B, חצבת, חזרת, אדמת, פוליו, אבעבועות רוח ועוד. החיסונים הפחות שגרתיים הם החסונים כנגד סרטן צוואר הרחם, שפעת החזירים, מנינגוקוקוס, ועוד.

חיסונים לטיול בחו"ל

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מבקשים לצאת לטיול הגדול שאחרי הצבא, והיעדים שלהם בעיקר במזרח הרחוק ובדרום אמריקה. מדובר בטיולים במדינות שבהן עדיין יש מחלות שאינן קיימות במדינות המפותחות, ושאינן נמצאות בתוכנית החיסונים השגרתית, ולכן יש לברר אלו חיסונים מיוחדים יש לקבל לפני הטיולים למקומות האקזוטיים הללו. לכל מקום יש את החיסונים המיועדים להם, אך מדובר בחיסונים למחלות כמו טיפוס הבטן, מלריה, דלקת כבד נגיפית, קדחת צהובה ועוד.

חיסונים לתינוקות

להתחסן או לא להתחסן?

חשוב מאוד לדעת מהו טיבם של החיסונים הללו. כאשר אנו לא מתחסנים אנו מעמידים את עצמנו בסכנה שיכולה להיות מוחשית מאוד במידה ואנו נדבקים באחת המחלות המסוכנות שיש במדינות הללו, במקומות הללו בעולם. לכן יש לדעת במה להתחסן, מתי ואיפה.

בכל מרפאה ניתן למצוא את כל המידה הדרוש לכך, וכמובן יש גם אתרים רבים באינטרנט, מקומות נוספים שבהם קיים מידע רב לגבי הטיולים המיועדים ועוד. בכל מקרה, תמיד חשוב לבדוק אילו חיסונים לתינוקות כדאי לקחת ומתי, משום שגם איתם אנו צריכים לנהוג באחריות המקסימאלית. יש לדעת לפני האם יכולה להיות תגובת נגד חריפה כנגד אחד החיסונים, או לא, והאם כל חיסון הוא הכרחי או לא.

כתיבת תגובה