שלטי הכוונה

9 אפר

שלטי הכוונה ללא מילים

שילוט הוא כלי חשוב מאין כמוהו ללא כל צל של ספק. אנשים רבים חושבים כי שלטי הכוונה צריכים תמיד לכלול את השם של המקום, בתוספת לחץ שכמובן יחווה על הכיוון המתאים אשר אליו יש לפנות. יחד עם זאת, חלק ניכר מאד מן השלטים אשר משמשים להכוונה, כלל לא כוללים מילים! מדובר על שלטי הכוונה אשר כוללים סימנים מוסכמים שונים, אשר כל אחד וודאי מכיר. כך כל אחד יכול להבין את משמעותם – כולל ילדים, אנשים מבוגרים, עולים חדשים, ותיירים, ועל כן יש להם משמעות רבה.

 Peru_Machu_Picchu_Sunrise_2

כמה דוגמאות בולטות לגבי שלטים ללא מילים

דוגמה אחת אשר בה יש שלטי הכוונה שימושיים מאד ללא כל מילים, אלו הם השלטים אשר מחווים על הכיוון לשירותים בתחם מסוים. גם החלוקה בין תאי הגברים ותאי הנשים היא כמובן נחוצה מאד – ונעשית כלל ללא כל מילים, אלא רק באמצעות הצגת הסמלים המוכרים. כך גם שלטי הכוונה אשר מחווים על אזור ללא עישון, או אזור אשר בו העישון מותר. גם שלטים אשר מציגים אזור נגיש לנכים הם על פי רוב ללא מילים – אלא רק עם סימן מוסכם.

מבצעים חלוקה ברורה

בכך שאתם מציבים שלטי הכוונה עם סימנים מוסכמים אשר כל אחד מכיר, אתם יכולים ליצור סדר במתחם שלכם. ככל שהשלטים יהיו גדולים יותר, ברורים יותר, וגם יוצבו לאורך המתחם מספר פעמים, כך יהיה קל יותר לאנשים להתנייד בתוך המתחם שלכם. רק חישבו איזה ציבור עצום אתם משרתים בכך אשר אתם מציבים שלטי הכוונה במתחם – נכים, זקנים, מעשנים, אימהות לילדים וכיוצא בזה.

לשלב סימני הכוונה עם מילים?

אחת מן ההתלבטויות הבולטות בבחירת שלטי הכוונה, היא האם לשלב עוד מילה בנוסף לסימן המוסכם. השאלה היא משום שאפשר כי יש אנשים אשר הסימן יהיה פחות מוכר להם, ודווקא מילים יוכלו לסייע לה. אפשר כמובן לשלב מילים בתוך שלטי הכוונה יחד עם סימנים מוסכמים, אם אתם חושבים כי מדובר על אוכלוסייה אשר הדבר יועיל לה.

כתיבת תגובה