עסקים למסירה

31 אוק

כיצד לבדוק עסקים למסירה

אנשים רבים המחפשים הזדמנויות עסקיות מעוניינים לרכוש עסקים למסירה. רכישת עסקים למסירה יכולה להיות עסקה טובה מאד ויש לעסקאות כאלה יתרונות רבים ללא כל צל של ספק על פני אפשרויות אחרות של פתיחת עסקים עצמאיים כאלה ואחרים בכל תחום עיסוק שהוא לצורך הענין. יחד עם זאת, חשוב מאד לציין, כי לפני שנכנסים לסוג עסקה כזו יש לבדוק את העסק היטב, וזאת כדי להיות בטוחים שלא מדובר בעסק כושל חלילה וחס, או בעסק ישן שלא התפתח עם הזמן וכדומה.

אם כן, כיום ניתן לומר כי עסקים למסירה יש בכל תחום ובכל ענף. יש המבקשים למסור עסקים כמו: מפעלי תעשייה, מחסנים, איזורי מסחר שונים, מוסכים, בתי מלאכה, חנויות, מספרות, בתי קפה ומסעדות וכדומה. למעשה כל עסק יכול להיות מועמד למסירה והכל תלוי בשם של העסק ובהצלחתו.

מנה יש לבדוק ברכישת עסקים למסירה?

אם מדובר בעסק שהוא חנות או מתחום המזון שנותן שירות ישיר ללקוח, יש לבדוק את המיקום של העסק ואת תנועת האנשים בסביבה. יש לבדוק את התחרות בסביבה ולוודא שבאיזור לא עומדים לפתוח עוד עסקים דומים בזמן הקרוב. ובנוסף למיקום יש לבדוק את העסק עצמו.

בדיקת העסק עצמו מחוייבת המציאות על מנת להבין מדוע מוכרים את העסק, מה מצבו הכלכלי והפיננסי של העסק, האם לעסק יש חובות או עיקולים ומה מצב חשבון הבנק של העסק. בנוסף יש לבדוק את הציוד והרכוש של העסק ולהעריך את שוויו. אם מדובר בבית קפה כמטרת עסקים למסירה יש לבדוק את כל הציוד במטבח, הריהוט, כלי האוכל וההגשה וכדומה.

פרמטר נוסף שחובה לבדוק הוא המוניטין של העסק והלקוחות שלו. לכל עסק יש לקוחות קבועים ולקוחות מזדמנים. יש ללמוד מיהם הלקוחות של העסק ומה התדירות שבה הם נכנסים לעסק ורוכשים את המוצרים או השירותים של אותו העסק.

בכל מקרה שאתם מגלים רצון לרכוש עסקים למסירה מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון שיבדוק את הספרים של העסק על מנת להגיע למסקנה האם העסק כדאי או לא.

כתיבת תגובה