פירוק חברה מרצון על ידי נושים

30 ינו

פירוק חברה מרצון יכול להתבצע בשתי דרכים שונות: על ידי בעלי המניות של החברה, או על ידי נושים של החברה ובהסכמתה. הסיבות לפירוק חברה מרצון על ידי נושים יכולות להיות חוסר יכולתה של החברה להחזיר את חובותיה או קשיים כלכליים המונעים ממנה להמשיך לפעול. בכל מקרה מדובר על פירוק חברה מרצון ולא בידי בית המשפט.

סדר הפעולות של פירוק חברה מרצון על ידי נושים

בדומה לפירוק מרצון של בעלי החברה יש להגיש בקשה לפירוק החברה אצל רשם החברות ולשלוח הזמנות לאסיפה כללית בדבר הרצון להתפרק כדי לקבל החלטה ולמנות מפרק לחברה. לאחר מכן יש לשלוח הזמנות לנושים לאסיפת נושים של החברה ואת פרסום ההודעה אודות אסיפת הנושים יש לפרסם ברשומות ובעיתון יומי אחד 21 יום לפחות ממועד האסיפה, וזאת כדי לאפשר לבעלי עניין להתנגד לפירוק.

באסיפת הנושים יגיש דירקטוריון החברה לנושים דו"ח על המצב העסקי של החברה וידונו באומדן תביעותיהם של הנושים. לאחר מכן תצא הודעת החברה או מפרק החברה בהתאם לפקודת החברות.

על מפרק החברה לכנס את כל נכסי החברה על מנת להשיב לנושים את חובותיה ולאחר מכן עליו להכין דו"ח פירוק סופי שיוגש לרשם החברות. לאחר קליטת הדו"ח אצל רשם החברות תוכל החברה להיות מוכרזת כמחוסלת סופית וזאת תוך שלושה חודשים מרישום הדו"ח.

פירוק חברה מרצון על ידי נושים הוא הליך לא פשוט ולעיתים מורכב, ויש לקבל ייעוץ וליווי משפטי באשר לדרך הנכונה לעשות זאת. יש לפנות לעורך דין המתמחה בפירוק חברות על מנת שניתן יהיה לעבור תהליך זה בצורה חלקה וללא עיכובים, על מנת שהחברה תחוסל סופית וכל חובותיה יוסדרו מול הנושים השונים בצורה שמקובלת על כולם.

כתיבת תגובה