טרקטורים

26 יונ

סוגי טרקטורים נפוצים בישראל

אנשי מקצוע בתחום החקלאות מכירים היטב בחשיבות של כלי רכב כבדים. כלי עבודה מן הסוג הזה הם חלק בלתי נפרד מענף החקלאות בארץ ובמקומות אחרים בעולם, בין היתר בזכות שורה ארוכה של תכונות ומאפיינים ייחודיים.

טרקטורים
על אף שמדובר על כלי רכב כבד שייעודו העיקרי הוא דווקא גרירה או משיכה של כלים אחרים, טרקטורים חקלאיים מתאפיינים גם ביכולת בלימה נפרדת לכל אחד מהגלגלים האחוריים. יחידת ההינע החיצונית שלהם מעבירה כוח מהמנוע אל ציוד נגרר, הם יכולים להניף מחרשה ומשדרה על זרועות אחוריות והידרואליות ויש להם גם את היכולת לקבע את מהירות סיבובי המנוע. המטרה של הפעולה הזו היא בין היתר לאפשר עיבוד ומהירות אחידים תוך שילוב ההילוכים המתאימים לכל עבודה.


כיצד ניתן לזהות הבדלים בין טרקטורים חקלאיים?

סוגי המכונות המשמשות לעבודה חקלאית בישראל מדגישים את ההבדלים בין הכלים. טרקטורים הנפוצים במטעים הם צרים ונמוכים, עם טווח כוחות סוס של 40-100 בלבד ויכולת הרמה של אלף קילוגרם. מנגד, ציוד המתאים לגידולי שדה קטן מציעים 100-150 כ"ס ויכולת הרמה של שני טון. בגידולים הקיימים בתוך שדה גדול נפוץ מאוד למצוא טרקטורים עם מעל 150 כ"ס ולכלים גדולים במיוחד מנועי ענק של 550 כ"ס ומעלה.

אפשרות נוספת לזיהוי הבדלים בין טרקטורים היא באמצעות הכלים החקלאיים המתחברים אליהם. מחרשה, מקלטרת, דיסקוס, מדשנת, מערג וגם משתת הם חלק בלתי נפרד מענף החקלאות בארץ ובעולם. מצד שני, יש להבחין בין כלים המשמשים לעבודה מן הסוג הזה לבין מחפרון, דחפור, טרקטורון או יעה אופני. הקטגוריה של ציוד מכני הנדסי כוללת שורה ארוכה של כלים מגוונים ולכן חשוב לבצע את ההבחנה כדי למצוא כלי מתאים.

כתיבת תגובה