גילוי מרצון

2 ספט

גילוי מרצון

כל אזרח אשר מרוויח כספים, מחוייב בתשלום מס. אין זה משנה היכן הכספים הושגו והיכן הם מוחזקים, את המס יש לשלם. כאשר הכספים מוחזקים בארץ, לרשות המיסים קל יותר לאתר אותם וכאשר הם מוחזקים בחו"ל או אפילו ההון נצבר בחו"ל, רשות המיסים מזמינה להצהיר על ההון בהליך שנקרא גילוי מרצון.

taxes

היכן יש לשלם מס

ישראל חתומה יחד עם מדינות רבות על אמנה לפיה אזרח לא ישלם מס כפול, אך גם לא יחמוק ממס. כלומר, המדינה מחייבת את אזרחיה לשלם מס בגין הון, אך אם המס שולם במדינה אחרת מכל סיבה שהיא, לא ילשם בעל ההון מס כפול. על מנת לדעת איך לשלם את המס ולפי אילו חוקים, מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון אשר מומחה בתחום ומנוסה בנוהל גילוי מרצון.

הצהרה על הון

לאחר התייעצות עם רואה חשבון, ניתן להצהיר על ההון שנמצא מחוץ לגבולות המדינה. במידה ולא נפתחה חקירה כנגד בעל ההון ובמידה וזה עמד בכללים השונים שהכריזה רשות המיסים, לא יועמד בעל ההון להליך פלילי על אי הצהרת הון. עם זאת, כמובן הון שלא הוצהר עליו יהיה מחוייב במס ואף בקנסות אשר נקבעו על ידי החוק. התייעצות עם רואה חשבון שילווה את התהליך של גילוי מרצון יכולה לחסוך קנסות ולהפוך את תהליך ההצהרה לזה שישרת את בעל ההון על הצד הטוב ביותר.

התמחות

גילוי מרצון דורש גילוי של הנכסים וההון של בעליו. כמובן, אם ההון לא הוצהר במשך שנים, בעליו חשופים לקנסות ולכן רואה חשבון המתמחה בנוהל גילוי מרצון יוכל להדריך ולבצע את ההליך בצורה הטובה ביותר. על רואה החשבון לראות לא רק את הכספים וההון הקיימים אלא את הכללים וחוקי המס השונים ובהתאם לתת המלצות התנהלות מול הרשויות.

כתיבת תגובה