טופל – מבחן ידע באנגלית

13 מאי

טופל TOEFL

מי לא חולם ללמוד ולעבוד בארצות הברית? ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות. אולי זהו משפט נדוש לחלוטין אבל החלום האמיתי של רבים פה בארץ. החלום בקלות יכול להפוך למציאות אך בדרך לשם צריך לעבור מספר מסוכות. אחד השלבים בדרך אל האושר הוא לעשות מבחן טופל שנועד לבחון את רמת הידע באנגלית למי שהאנגלית איננה שפת האם שלו. חשיבות מבחן טופל היא בכך שמי שלא עובר את המבחן נחסכת ממנו חוסר הנעימות בגלל אי יכולתו להשתלב בלימודים או בעבודה אמיתית בארצות הברית.

טופל 11

מה שלא ידעתם על טופל

הרעיון למצוא כלי שיהיה מדד לבדיקת רמת הידע בשפה האנגלית נולד כבר ב – 1962. הוקמה מועצה אמריקאית של 16 אנשי תואר אקדמי בתחומים שונים שהרכיבו את המבחן על פיו מתבצע היום מבחן טופל. המחשבה לשלב מספר של אנשים שיבנו את מערך מבחן טופל באה כדי לבנות מבחן שיכלול את כל המרכיבים הנחוצים בידע השפה האנגלית ושנים אחרי הוא אכן מוכיח את עצמו שוב ושוב.

מבחן טופל לא לעצלנים

מבחן טופל אורך כמעט ארבע וחצי שעות וחשוב מאד להתכונן לקראתו. מי שהאנגלית אצלו ברמה של שפת אם יכול ישר להגיש בקשה להיבחן, אם בכתב או דרך האינטרנט, ברגע שיש לו אישור לגשת ולהיבחן. אלו שהאנגלית צריכה מידה של שיפור מומלץ לעבור קורס קצר לפני המבחן לחיזוק החלקים שמתקשים בהם ואז לגשת למבחן.

חשיבות טופל

לעבור את מבחן טופל פותח דלתות. עם ציונים טובים במבחן אפשר להירשם לתואר ראשון או תארים מתקדמים אחרים באחד מהמוסדות הנחשבים בארצות הברית. מי שלא חושב על לימודים בקלות יוכל להגיש בקשה להתקבל לעבודה במוסדות ציבוריים וכדומיו בארצות הברית.

כתיבת תגובה