איך לוקחים משכנתא וחוסכים בהוצאות?

24 אוק

בדיקה יסודית של איך לוקחים משכנתא יכולה לסייע לכם לחסוך בהוצאות. קודם כל, משכנתא לוקחים רק אחרי בדיקת זכאות. הקריטריונים המוגדרים על ידי בנק ישראל וגופי המימון צריכים לשרת אתכם בתור לקוחות. קריטריונים מן הסוג הזה אמנם מגבילים את גובה המימון שניתן לקבל מהבנק, אך מצד שני הם גם ימנעו מכם להיכנס לחובות. היעזרו בקריטריונים והגיעו לפחות לפגישה אחת עם יועץ משכנתאות חיצוני ואובייקטיבי.

נסו לדעת איך לוקחים משכנתא לפי התקציב האישי והמשפחתי. תכננו את התקציב בטווח הקצר והארוך והיעזרו בניסיון העבר. בדקו מה רמת ההכנסה הקיימת ומה היא צפויה להיות בעתיד. בררו לגבי הטבות, מסלולי הלוואה, גיוס הון עצמי ואפשרויות החזר.

שיטת החזר מועדפת ללקיחת משכנתא

הפרמטר העיקרי שמשפיע על השאלה איך לוקחים משכנתא הוא שיטת החזר. כאן תפגשו שלוש שיטות שונות: שיטת שפיצר, קרן שווה ובוליט. נסו לבדוק מה שיטת ההחזר המועדפת עליכם אך השאירו גם מקום לגמישות. בשיטת שפיצר לדוגמא תוכלו לשמור על תשלום חודשי קבוע לאורך כל חיי ההלוואה, למעט מקרים של שינויים במדד או בשערי החליפין. לעומת זאת, בשיטת קרן שווה תחזירו תשלום חודשי קבוע שיורד בהדרגה ובשיטת בוליט תחזירו מדי חודש את הריבית בעוד רק בסוף התקופה או במועד פרעון מוקדם תוכלו להחזיר את התשלום המלא על הקרן.

לסיכום, הפרטים הקטנים עושים הבדל גדול בלקיחת משכנתא. בדקו אותם מראש ואל תשאירו כלום ליד הגורל. אספו כמה שיותר מידע על השאלה איך לוקחים משכנתא ואל תישארו מאחור. נסו להשתמש גם באינפורמציה המופיעה באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות. מעבר לכך, תמיד תוכלו לקבל המלצות מחברים או בני משפחה שכבר השיגו משכנתא אטרקטיבית ומשתלמת.

כתיבת תגובה