פטור ממס הכנסה לנכה – שאלות נפוצות

29 דצמ

כל נכה יכול לבחון את הזכויות שלו על פי החוק. החוק יכול להשתנות בצורה זו או אחרת ולעבור עדכונים. רבים מעלים שאלות על פטור ממס הכנסה לנכה וזאת מתוך מטרה לממש את הזכויות שלהם במלואן.

מהם הקריטריונים לקבלת פטור ממס

כדי להיות זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה לנכה על מגיש הבקשה או הפרט לענות על לפחות ארבעה מתוך הפרמטרים הבאים:
• הכנסה – על הנכה להיות בעל הכנסה שעליה הוא מבקש הנחה.
• נכות – הנכה חייב להיות זה שנקבעה לו נכות לפחות למשך 185 ימים. הנכות יכולה להיות לצמיתות או נכות זמנית שעולה על תקופה זו.
• שיעור נכות – שיעור הנכות אשר נקבע לפרט צריך להיות על סך 89% או יותר מכך אם מדובר בכמה ליקויים יחדיו. אם ישנו ליקוי אחד בלבד על הנכה להיות בעל נכות מלאה, כלומר של 100%.

איזו נכות יכולה לזכות במס

ישנם שני סוגים של נכויות. האחת היא נכות תפקודית והשנייה היא נכות רפואית. מי שנקבעה לו נכות תפקודית לא יהיה זכאי לפטור זה ממס הכנסה או לפחות לא כנכה. מי שנקבעה לו נכות רפואית אשר עולה על שיעור הנכות שצוין יוכל לקבל פטור ממס הכנסה לנכה.

כיצד מגישים את הבקשה לפטור ממס

כדי לקבל פטור ממס הכנסה לנכה על הנכה או מי מטעמו להגיש טופס 1516 שמשמעותו טופס בקשה לפטור ממס. בשליחת הטופס יש לצרף גם עותק של נאמן למקור של הפרוטוקול אותו הוציאה הוועדה הרפואית שדנה במקרה של הנכה. את הטופס עם העתק נאמן למקור של הוועדה יש להגיש לפקיד השומה שנמצא בסמוך למקום המגורים של הנכה, שם יטופל התיק.

download

כתיבת תגובה