על מה מקבלים פסילה מנהלית?

13 אוג

כאשר אתם נמצאים במצב של פסילה מנהלית, המשמעות היא שהמשטרה החליטה לשלול את הרישיון שלכם לתקופה זמנית, משום שהגיעו למסקנה כי נהגתם בצורה מסוכנת. הסיבות לפסילה הן רבות ומגוונות מאד – החל ממעבר באור אדום, ועד למעורבות בתאונת דרכים שבה נהרג אדם. כמובן שבהתאם לכך, גם אורך הפסילה ישתנה – מתקופה של חודש ועד לשלושה חודשים.

מה בעצם קורה בתהליך הפסילה?

קודם כל, מי שרשאי לקבוע פסילה מנהלית הוא אך ורק קצין משטרה בדרך מפקח ומעלה אשר צריך להגיע לזירה שבה אירע המקרה שבשמו אתם עלולים לקבל את הפסילה. בין אם זה שוטר שרשם לכם דו"ח – למשל על עקיפה לא חוקית, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, מהירות מופרזת ניכרת וכיו"ב – ובין אם זה שוטר שהגיע למקום שבו הייתה תאונת דרכים שאתם הייתם מעורבים בה ואולי אחראיים לה. בכל המקרים הללו, שוטר בדרגת מפקח הוא גם מי שצריך לערוך לכם את השימוע.

למעשה מה שקורה הוא שבאותו רגע השוטר לוקח לכם את הרישיון, ומשם אתם צריכים להגיע בתוך שלושה ימים לשימוע בעניין – שבו ייקבע האם אתם תהיו במצב של פסילה מנהלית או לא. בשימוע מותר לכם לשטוח את הטענות שלכם. השוטר מצדו צריך להתחשב בכל הנתונים – בעבר התעבורתי שלכם, בניסיון שלכם על הכביש, במכלול הראיות שנאספו, ועוד.

ואם לא מסכימים לפסילה?

אם נקבעה לכם פסילה מנהלית ואתם חושבים שהיא לא מוצדקת, רצוי מאד שתפנו במהירות לבית הדין לתעבורה אשר ידון בעניין הפסילה. רצוי מאד שגם תפנו לעורך דין מומחה לדיני תעבורה, על מנת שיוכל לייצג אתכם בבית הדין. ייצוג עצמאי ללא עורך דין איננו מומלץ – שכן לרובנו אין ניסיון בתחום.

10

כתיבת תגובה