תמ"א 38 בהרצליה

23 ספט

לא בכל עיר אפשר לבנות לגובה

תמ"א 38 שיגעה את המדינה ואנשים רבים רצו ליזמי נדל"ן כדי שיגידו להם מה אפשר לבצע בבית הישן שלהם ואיך אפשר לשדרג אותו עם מרפסות, קומות נוספות ומקומות חנייה שיקלו על איכות החיים. אמנם זה נשמע כמו חלום וכולנו רוצים לגור בבניין יותר חדש, ודאי אם כל חיינו גרנו בבניין ישן, אך לא תמיד התהליך הזה מקבל אישור. תמ"א 38 בהרצליה ובעוד ערים נוספות בעיקר באזור השרון נתקלות בסירוב מהמועצה המקומית כיוון שאופי הבנייה בעיר ואופי השכונות אינו עולה בקנה אחד עם הפרויקט המיועד. לכן עם כל הרצון הטוב יש סיכוי שאת החלום שלכם תשאירו לעיר אחרת ולמועד אחר.

יש צורך להתחשב בתשתית המקום

יש סיבה מדוע כשהמועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה על החלטת תמ"א 38 היא קבעה שהועדה המקומית היא זו שתאשר את התכנית למרות ההקלה בתהליך הבירוקרטי. אי אפשר שכל אחד יבנה לעצמו מה שהוא רוצה ויש צורך להתחשב בכלל, וכשאומרים הכלל אין הכוונה רק לדיירי הבניין ולדיירי הרחוב, שהוויכוחים ביניהם זה כבר סיפור אחר, אלא אישור של המועצה המקומית שתבין האם התשתית באותו מקום ערוכה לשיפוצים, ערוכה לדיירים נוספים והאם היא עומדת בקנה אחד עם הנראות והאווירה שהיא רוצה לספק לתושבים באזור זה. מסיבה זו תכנית תמ"א 38 בהרצליה נתקלת לא אחת בקשיים שונים.

לפעמים יותר קל להרוס ולבנות מחדש

תמ"א 38 הרצליה, תמ"א 38 קריית אתא ותמ"א 38 רעננה, כולם נשמעים לנו כמו פרויקטים יחסית פשוטים אך מדובר על שיפוצים שיכולים לגרום להרבה רעש, הרבה לכלוך וגם להימשך זמן רב בגלל ריבוי היזמים שלהוטים על הרעיון. מצב כזה יכול ליצור תוהו ובוהו ולפעמים הרבה יותר פשוט לבצע תהליך של פינוי בינוי, לפנות את כל הדיירים ולבנות את הבניין מחדש על חורבותיו של הישן.

כתיבת תגובה