אריזת מזון

23 דצמ

אריזת מזון – עבור מי?

אריזת מזון היא פעילות התנדבותית בה המתנדבים אורזים סלי מזון עבור משפחות נזקקות. בישראל 2017, יותר מדי משפחות נמצאות מתחת לקו העוני, כאשר אחוז הילדים החיים בתנאי עוני עולה באופן קבוע והוא הגבוה ביותר מזה שנים רבות. מכיוון שלא תמיד קצבאות מהממשלה מספיקות על מנת לחיות בכבוד ולהעניק למשפחות הנזקקות את הדבר הבסיסי ביותר עבור קיום מכובד של בני אדם – מזון, ארגוני חסד רבים מארגנים חלוקה של סלי מזון המכילים מוצרי מזון בסיסיים עבור אותן המשפחות.

אריזת מזון – מי המארגנים וכיצד?

ישנם מספר ארגוני ועמותות חסד מובילים העוסקים באריזת מזון. המבצע מתחיל באיסוף מוצרי המזון. חלק מהתרומות לארגונים אלו מגיעות בצורה של תרומה כספית בעוד שחלק מהארגונים מעדיפים לאסוף מוצרי מזון בצורתם הגולמית. כמו כן, ישנם סופרמרקטים ורשתות מזון שתורמות באופן קבוע מוצרים בסיסיים לאותם הארגונים. השלב השני, בו מגיעים רוב המתנדבים, הוא שלב אריזת המזון בסלי מזון מסודרים. בדרך כלל, נקבע מראש מה בדיוק יכיל כל סל מזון והמתנדבים אחראים לחלק את כל המוצרים הרבים באופן שוויוני ועל פי הוראות המארגנים בין סלי המזון. השלב האחרון של הפעילות הוא שלב חלוקת סלי המזון למשפחות הנזקקות. לרוב, מחזיקים ארגוני החסד רשימות מסודרות של משפחות נזקקות וכתובת המגורים שלהם, כאשר החלוקה מתבצעת באופן אנונימי וסל המזון מונח בפתח הבית של אותה המשפחה.

אריזת מזון – מתי ואיפה?

אם ברצונכם להשתתף כמתנדבים בפעילויות של אריזת מזון, צרו קשר עם אחת העמותות או אחד הארגונים העוסקים בנושא זה ואותם תוכלו למצוא בקלות בחיפוש ברשת האינטרנט. הכמות הגדולה ביותר של המתנדבים דרושה בתקופות של לפני החגים, אז נעשית מירב החלוקה של סלי המזון לנזקקים.

כתיבת תגובה