מהו מימון לרכב?

14 מאי

המושג מימון לרכב מתייחס בדרך כלל להלוואה שבעזרתה משלימים את ההון העצמי טרם רכישת רכב חדש. עם זאת, כיום ניתן להשיג מימון גם עבור רכישת רכבים משומשים ויד שנייה. הסיבה לפופולאריות של מקורות המימון לא קשורה דווקא להיעדר הון עצמי מצד הרוכשים, אלא לתלות ברכב פרטי.

נכון להיום, רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל והמצב הזה לא אמור להשתנות בעתיד הנראה לעין. כל עוד זה נשאר כך, יותר אנשים יתעניינו ברכישת רכבים ויהיו זקוקים לפתרונות מימון אופטימאליים. הביקוש לרכב פרטי משותף לסטודנטים צעירים, חיילים משוחררים, הורים, בעלי משפחות וקשישים בגיל הזהב. כל אחד מהם יכול גם להתעניין באפשרות של מימון לרכב וכך להתקדם לדגם בטיחותי וטוב יותר.

פרמטרים להשוואה בין מקורות מימון

השלב החשוב ביותר בקבלת מימון לרכב הוא להשוות בין האופציות שעל הפרק. באופן עקרוני, האופציות הן הלוואה מהבנק או הלוואה במסלול חוץ בנקאי. תחת ההגדרה של הלוואה במסלול חוץ בנקאי נכללים מקורות מימון כגון חברות אשראי, חברות ביטוח וחברות פרטיות.

מלבד האמור לעיל, רבים מתעניינים כיום באופציה של מימון לרכב דרך חברות ליסינג. חברות הליסינג מציעות מסלולי מימון נוחים עבור לקוחות במגזר הפרטי והעסקי. לקוחות במגזר הפרטי יכולים להשתמש בליסינג מימון כאמצעי להשלמת ההון העצמי, או בליסינג תפעולי שמגלם בתוכו את עלויות התחזוקה והטיפולים.

בסופו של דבר, אפשרויות המימון הן חלק בלתי נפרד מענף הרכב וגורם נוסף שמעלה את מספר הדגמים החדשים והישנים על הכבישים. מבחינת רוכשי רכבים, היתרונות של מימון לרכב הם רבים. כדאי להביא בחשבון את היתרונות האלה ולהשתמש בהם בצורה נכונה לפני שמחליטים על אמצעי מימון.

 

כתיבת תגובה