מיסוי בינלאומי

9 יונ

מהו מיסוי בינלאומי?

מיסוי בינלאומי הוא מושג מתעתע. על פניו, נדמה שיש גוף בינלאומי ומוסכם שאחראי על גביית המס מתאגידים, חברות ועסקים שתחום הפעילות שלהם חורג מהגבולות הגיאוגרפיים של מדינה אחת ספציפית בלבד. בפועל, אין גוף כזה והמיסוי הבינלאומי נשען על סוגים שונים של אמנות. מעבר לכך, גם האמנות עצמן שלכאורה מתארות מיסוי בינלאומי עשויות להשתנות ולא כל המדינות חתומות עליהן.

הדבר החשוב שצריך לזכור לגבי מיסוי בינלאומי הוא שיש לו גם יתרונות וגם חסרונות. מבחינת תאגיד למשל, היתרון של מיסוי מן הסוג הזה הוא שאין צורך לשלם כפל מס. מנגד, החיסרון הוא שהתאגיד אכן יהיה מחויב לשלם את המיסים שלו לפי האמנות שאליהן הוא כפוף. לשם השוואה, עבור הציבור הרחב היתרון הוא גביית מס בהיקפים גבוהים יותר – אך החיסרון הוא שיש חברות שמבצעות תיאומי מס באופן שלא משרת את האינטרס של אזרחי המדינה הרלוונטית.

מיסוי בינלאומי2

איך מתכננים מס באופן בינלאומי?

ההתפתחות של תחום מיסוי בינלאומי עולה בקנה אחד עם הצרכים והאינטרסים של עסקים, יזמים, משקיעים, חברות ותאגידים. בגלל שהעולם כולו מתנהל כיום כמו כפר גלובאלי ומשום שקיים קשר ישיר בין האופן שבו גובים את המס בכל מדינה לבין הדרך שבה ניתן לשרת את האינטרסים של התאגידים, צריך גם לתכנן מס באופן בינלאומי.

מיסוי בינלאומי מתייחס לפיכך לעסקאות חוצות גבולות. כאשר עסקאות כאלה חייבות במס, מי שמבצע אותן צריך לבדוק שהאינטרסים שלו נשמרים במלואם. על מנת לוודא את זה, מה שעושים זה ליצור קשר עם חברות שמתמחות בייעוצי מס. לאחר מכן, ניתן גם להיכנס לעובי הקורה ולברר לגבי היכולת והניסיון של אותם אנשי מקצוע בהתמודדות עם היבטים שונים של מיסוי בינלאומי.

כתיבת תגובה