שימושים שונים של מעלון

9 יונ

מעלון הוא באופן עקרוני סוג של מעלית קטנה. עם זאת, ההבדל בין הגודל של מעלית לבין הגודל של מעלון הוא ממש לא המאפיין היחיד שמפריד ביניהם. בפועל, המעלון לדוגמא הוא לא רק מעלית קטנה אלא גם מעלית פתוחה. בגלל שמדובר במעלית פתוחה, המאפיינים של המעלון שונים לגמרי ובצורה מובהקת מכל המאפיינים של המעלית הרגילה.

קודם כל, עצם העובדה שמדובר על מעלית פתוחה משנה את אופי השימוש הרגיל במעלון. בעוד במעלית למשל משתמשים רק בשביל לעבור בין מפלסים בקומות גבוהות, במעלון אפשר להשתמש גם כדי להקל על בעלי מוגבלויות ובעלי כיסאות גלגלים. מבחינת קשישים, מבוגרים ובעלי מוגבלויות, מעלון הוא פחות או יותר הפתרון הרלוונטי היחיד למעבר בין מפלסים בעלי הפרשי גובה – כי לפעמים הם לא יכולים לעשות את זה עם מעלית רגילה וסגורה שבה אין מספיק מקום לכיסא הגלגלים שלהם.

כל מה שאפשר לעשות עם מעלון

הדבר החשוב שאותו כדאי לזכור הוא שהתכונות של המעלון הן אלו שהופכות אותו לפתרון הרמה ושינוע מיוחד. בין היתר, אפשר למשל לראות את השימוש במעלון בבתים פרטיים של קשישים ובעלי מוגבלויות, במוסדות ציבור, במוסדות דיור מוגן ועוד. במקביל, אותו מעלון שיכול לעזור להרים אנשים עם לקות תנועה משמש לעיתים גם לטובת הרמת אנשים שדוחפים עגלת משא או עגלת תינוק.

כל השימושים השונים של המעלון נובעים מעצם זה שהוא פתוח ולא סגור. ברגע שבו משתמשים במעלית פתוחה, יש המון דברים שאפשר לעשות איתה ולא היו זמינים בעבר. יתרה על כך, עצם השימוש במעלית פתוחה עולה בקנה אחד עם הצרכים של בעלי מוגבלויות או של קשישים בכיסאות גלגלים מיוחדים.

כתיבת תגובה