מיסוי בינלאומי

20 אוק

מה המשמעות של מיסוי בינלאומי?

המטרה של מיסוי בינלאומי היא להגיע למצב של אחידות בגביית המיסים, גם עבור אזרחים של מדינות שונות. כאשר קובעים חוקים מן הסוג הזה, מדינות שונות יכולות להיות בטוחות שהן גובות את המס היעיל ביותר מהאזרחים שלהן – גם אם חלק מהפעילות המסחרית מתבצעת מחוץ לגבולות של אותה מדינה. מצד שני, אותם אזרחים שמבצעים פעולות מסחריות בשוק הבינלאומי אמורים לדעת שלא ייגבה מהם מס כפול.

במובן מסוים, מיסוי בינלאומי אמור לייצר מצב שבו כולם מרוויחים. אז נכון שאף אחד לא אוהב לשלם מיסים, אבל צריך לצאת מנקודת הנחה שזה נתון קבוע ולא משהו שאפשר לשנות. במילים אחרות, גם ככה אזרחים שונים ישלמו מיסים – אז השאלה היא מה אפשר לעשות כדי שהגבייה תהיה כמה שיותר הוגנת וגם יעילה. בדיוק כאן נכנסים לתמונה החוקים השונים של מיסוי בינלאומי ומה שמשפיע עליהם.

מי קובע מה יהיה תחת התקנות של המיסוי?

מיסוי בינלאומי נקבע על פי אינטרסים של מדינות שונות ולאחר תהליך ארוך יחסית של התדיינות בין הגורמים השונים. בשביל להגיע למסקנות מבוססות לגבי האופן שבו גובים מס מסוים במדינה אחת לעומת גביית מס דומה במדינה אחרת, נדרש שיתוף פעולה גלובאלי. אבל בעולם של היום, שיתוף פעולה כזה הוא כמעט מובן מאליו. חוץ מזה, יש המון רקע שבו אפשר להשתמש כדי לתכנן מיסוי בינלאומי באופן שעולה בקנה אחד עם האינטרסים של קהל היעד.

מיסוי בינלאומי בנוי כך שהוא משתנה תוך כדי הפעילויות המסחריות עצמן. בשביל להגיע למצב שבו המס משתנה, הוא חייב להתעדכן תוך כדי תנועה ולפי הנתונים שמגיעים מהשטח. אז גם פה, הרבה תלוי ביכולת להישאר עם אצבע על הדופק.

כתיבת תגובה