תקן המשכיות עסקית

13 אוק

על מה חל תקן המשכיות עסקית?

תקן המשכיות עסקית מסייע לארגונים שונים לבנות מערכת ניהול המשכיות עסקית. במילים אחרות, המטרה של התקן היא להציע מתווה שבו ארגונים יכולים להשתמש כדי לנסח תכנית המשכיות עסקית לכל מקרה של אסון.

במקרה של אסון, נציגי הארגון יכולים ליישם את התכנית להמשכיות עסקית וכך להבטיח שפונקציות קריטיות שונות יישארו זמינות. בשביל שהתכנית להמשכיות עסקית גם תשיג את המטרה שלה, יש מקום לשלב בתוכה התייחסות אל נושאים שונים ובהם ספקים, לקוחות, גופי רגולוציה, גופים בעלי עניין אחרים וכן הלאה.

עוד חשוב לזכור שהמשמעות של תקן המשכיות עסקית היא התייחסות אל כל הנושאים השונים שעשויים להשפיע על הארגון. כאן בודקים למשל איזה סיכונים נשקפים לתשתיות של הארגון, או איזה פעולות אפשר לבצע על מנת להבטיח המשך של זרימת מידע. במקרים אחרים, תקן המשכיות עסקית יתייחס ספציפית אל נושאים רגישים ובהם מכונות ייצור, אמצעים לוגיסטיים, ספקי שירותים או אתרים תפעוליים.

תקן לזיהוי מוצרים ושירותי מפתח

ארגונים שונים צריכים לנצל את העובדה שיש תקן המשכיות עסקית שנוסח עבורם. על ידי ניצול התקן, לארגונים יכול להיות קל יותר למשל לזהות את מוצרי המפתח שלהם. יתרה על כך, התקן יכול גם לעזור לזהות שירותי מפתח של הארגון ואף להצביע עליהם בהשוואה לשירותים אחרים שניתנים על ידו.

ככל שהזיהוי של המוצרים ושירותי המפתח מצד הארגון נעשה בצורה מדויקת יותר, כך עולה הסיכוי להתאוששות מהירה מכל מקרה של אסון. בשביל שהארגון יתאושש מהר מאסון ספונטני ופתאומי, עליו לדעת איך לשמור על המוצרים ושירותי המפתח שלו. בסופו של דבר, אלו בדיוק הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול ביכולת של הארגון להתאושש מאירועים שמשפיעים עליו.  

כתיבת תגובה