גילוי מרצון

31 אוק

כל מה שצריך לדעת על נוהל גילוי מרצון

היכרות עם מאפיינים שונים של גילוי מרצון עוזרת להתאים אותו לצרכים של קהל היעד. למרות שבאופן כללי קהל היעד של נוהל גילוי מרצון הוא נישומים שרוצים לתקן את דיווחי המס שלהם אבל לא לספוג קנסות או סנקציות קשות יותר, יש בכל זאת הבדלים בין קהל היעד. בין היתר, ניתן לראות את זה למשל אצל נישומים ובהם אנשים פרטיים, שכירים, עצמאיים, בעלי חברות, בעלי עסקים וכן הלאה.

במילים אחרות, מאוד חשוב להכיר לעומק את המאפיינים השונים של גילוי מרצון ורק אז להפעיל אותו. החוק בישראל מאפשר להגיש את דיווחי המס המתוקנים ולתקן אותם גם בלי לספוג עונשים, אך הוא גם דורש עמידה בתנאים מסוימים. אם לא עומדים בתנאים ובקריטריונים, עלולים להגיע למצב שבו מאבדים את היתרונות של נוהל גילוי מרצון.


מהם התנאים שבהם צריך לעמוד?

נוהל גילוי מרצון הוא מסמך שקוף שאפשר לקרוא אותו במלואו ובצורה עצמאית עוד לפני שמבצעים כל סוג של פעולה שמחייבת את הנישום. יתרה על כך, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע ולרכז את כל השאלות והתשובות תחת קורת גג אחת. אם עושים את זה נכון, יודעים מראש מהם התנאים שבהם צריך לעמוד ומגדילים את הסיכוי להפקת כל היתרונות מהנוהל כפי שהוא מנוסח כיום על ידי משרד המשפטים ורשות המיסים.

בנוסף, התנאים שבהם צריך לעמוד על מנת להפעיל את נוהל גילוי מרצון פחות או יותר חוזרים על עצמם גם כאשר המחוקק בוחר לעדכן את התקנות. נכון שהמטרה של עדכון התקנות היא להתאים את הנוהל לדרישות שמגיעות מהשטח או למקרים תקדימיים שהגיעו אל בית המשפט, אבל העיקרון זהה וכדאי להכיר אותו.

כתיבת תגובה