חברות ארנק

31 אוק

כל מה שכדאי לדעת על חברות ארנק

המטרה של חברות ארנק היא להפחית את שיעור מס הכנסה ודמי ביטוח לאומי. כדי להשיג את המטרה הזו, פותחים חברות ארנק כדי לשלם רק מס חברות – ולא את המס לפי מדרגות המס שנקבעות עבור יחידים או שכירים. בישראל למשל, נכון לשנת 2021, שיעור מס החברות עומד על 23%. לשם השוואה, בארצות הברית עומד שיעור מס החברות על 21% ובצרפת הוא 25%.

בעלי הכנסה שגבוהה באופן משמעותי מהממוצע יכולים לפתוח חברות ארנק ולהפוך לבעלים שלהן. בניגוד לחברה רגילה, חברות ארנק בדרך כלל לא מעסיקות עוד עובדים. בשביל לספק רווחים לבעליהן, ניתן למשוך משכורת קבועה ואף דיבידנדים. אפשרות אחרת היא להשאיר את הרווחים אצל החברה ולהשתמש בהם לטובת חיסכון או באפיקים אחרים שאמורים להניב תשואה כתוצאה מהשקעות.

חברות ארנק – האם זה מתאים לכולם?

חברות ארנק מתאימות לאנשים שרוצים להיות מועסקים ובעלים יחידים של חברה, כל עוד האלטרנטיבות פחות משתלמות עבורם. היות והמטרה היא תכנון מס בצורה חוקית, חשוב למשל לבחון כל מקרה לגופו על מנת לבדוק האם זה בכלל אפשרי. לאחר מכן, צריך לערב יועצי מס ובעלי מקצוע כדי להבין את ההשלכות של פתיחת חברות ארנק מבחינת עלויות התפעול, התחזוקה וכן הלאה.

הפעילות הכלכלית של חברות ארנק מספקת את אותו שירות או מוצר שהבעלים היה מספק לו הוא היה שכיר או עצמאי. אז מצד אחד, אין השפעה לסוג הפעילות הכלכלית והשיקול העיקרי הוא כאמור חיסכון במס ובתשלומי ביטוח לאומי. מצד שני, קיימים כללים ספציפיים למיסוי חברות ארנק וחלקם מבטלים את היתרונות הרגילים שלהם. לכן, צריך לבדוק לעומק עד כמה זה משתלם ובעיקר למי זה מתאים.

כתיבת תגובה