סימני שאלה

16 פבר

כל מה שרציתם לדעת על הסדרה סימני שאלה:

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות כי סדרות בעלות אופי דתי מצליחות לכבוש את המסך הקטן. שאלות רבות שיש לנו על חייהם של אנשים שחיים חיים מסורתיים פעמים רבות נפתרות תוך צפייה בתוכניות אלו ולכן רבים מהצופים הם דווקא חילונים.

הסדרה סימני שאלה היא סדרה שמדברת גם כן על הדת אבל ממקום אחר לחלוטין. עד היום ראינו סדרות שדיברו על קשיים בתוך המשפחה הדתית, על החיים המסורתיים ועל קשיים של ילדים ובני נוער בתוכם. הסדרה סימני שאלה נותנת לנו נקודת מבט על החיים של החוזרים בשאלה והקשיים שהם חווים גם מול החברה, גם בהתמודדות שלהם עם השינוי העצום שחל בחייהם וגם על הקשיים שלהם מול משפחתם.

סימני שאלה

מהי עלילה הסדרה סימני שאלה?

עלילת הסדרה סימני שאלה מתמקדת באלי. מדובר בבחור צעיר שחזר בשאלה והוא משלב בין גרושה חרדית עם ילד ובין חיים פרועים בתל אביב. הסדרה עוסקת בחיים של החוזרים בשאלה, על בתי המסתור בהם הם חיים, על ההסתגלות האיטית שלהם לחיים החילוניים, על ההסתגלות שלהם לדברים שנראים לחילונים פשוטים וטריוויאליים כמו טלוויזיה, בילויים במועדונים, אינטרנט ומוזיקה.

על הדמויות והשחקנים של סימני שאלה:

אלי (דן שפירא) הוא עילוי בעולם החרדי שמחליט לעזוב את העולם לאחר שנישא והביא לעולם ילד. הוא הופך להיות ברמן בתל אביב ומנסה לשלב בין הביקורים את הילד בבית שמש ובין החיים החדשים שפתח בהם. הוא כבר בן 29 ואין לו מושג כיצד לתכנן את חייו והוא נמצא בהתלבטויות רבות תוך שהוא עומד במקום.

שירה (גאלה קוגן) היא ציירת שרוצה להוציא לאור ספר קומיקס. לפי תסריט סימני שאלה, שירה הייתה בחסידות וגור והחליטה לעזוב את העול הדתי לאחר שנישאה ולא הצליחה להביא לעולם ילד. היא עוזבת את העולם הדתי כי היחס של החברה אליה גרם לה להבין שהיא תתקבל שם רק בתנאים מסוימים.

סימני שאלה טל טלמון

חמי (איתי תורג'מן) הוא בחור חכם עם נטייה לחיי פשע. הוא עזב משפחה דתייה באופקים ותוך שהוא נלחם במניה דפרסיה שלו הוא נמשך לקצוות שונים תוך שילוב הומור וטירוף.

דמויות נוספות הסדרה הם של אהרון (יון תומרקין) בן העשרים, בחור חכם שמתנהג באופן שמעלה את חשדם של אנשים בדירת אגודת סימני שאלה. זיוה היא מקימת האגודה אשר מסייעת ליוצאים בשאלה, משחקת אותה יונה אליאן. ישנה גם בתיה אשתו לשעבר של אלי ואת דידי, חוזרת בשאלה שהפכה לחשפנית.

כתיבת תגובה