פירוש חלומות

8 מרץ

פירוש חלומות

בנוסף להיותה חוויה מהנה האהובה כמעט על כולם – בכל מקום בעולם, בכל גיל ובכל תרבות, החלום הוא גם האפשרות שלנו להתקרב לגבולות התת מודע, תוך קבלת תשובות לשאלות המטרידות אותנו ביום יום. למעשה, החלום, אותה חוויה סובייקטיבית המתרחשת במוחנו בזמן השינה, היא הדרך האובייקטיבית לנתח את מעשינו והתנהגותנו.

פירוש חלומות זוכה היום להתעניינות רבה בקרב ביולוגיים המנסים ללא הרף לפצח את סוד החלימה, גם בקרב פסיכיאטריים המחפשים דרכי טיפול חדשות בנבכי התודעה האנושית וגם בקרב מטפלים הוליסטיים המסייעים במגוון רב של תחומים באמצעות פירוש חלומות רוחני. חלומות נושאים בתוכם מידע חשוב מאין כמוהו וזו הסיבה כי כל אחד מאיתנו יכול להיעזר בהם להעצמה אישית.

פירוש חלומות

פירוש חלומות – חלומות של ילדים

חלומות חולמים כולם, גם ילדים, אפילו עוד בהיותם בבטן אימם. פירוש חלומות ילדים יכול לסייע להורים להכיר ולהבין טוב יותר את עולמם של ילדיהם, במיוחד כשמדובר בילדים במצוקה המתקשים לבטא אותה בדרכים אחרות.

חשוב לזכור כי אומנם מדובר בחלומות, הם שונים מאלה של מבוגרים ובדרך כלל ניתנים לפירוש בהתאם לקבוצת הגיל. בגילאי 3-6 הילדים חולמים לרוב חלומות מגלגוליו הקודמים, כך אומרים, בגילאים 6-9 הם חולמים סמלים המבטאים את מקומם בחברה ואחרי גיל 9 חלומם מבטא ביטוי עצמי, פחד ושליטה ברגש.

פירוש חלומות – גברים ונשים

מחקרים רבים שבוצעו לאחרונה בנושא החלימה הסיקו כי חלומותיהן של נשים שונים מחלומותיהם של גברים, בעיקר בשל סוגי ההורמונים ודרכי הביטוי הרגשי. ההבדל בין החלומות מתחילים להתאפיין כבר בגיל 3 ואפילו לפני, תוך שהחלומות של בנות צבעוניים יותר ומתמקדים בהופעתן החיצונית ובחבריהן המוכרים ואילו החלומות של בנים פחות ציוריים, המבטאים בעיקר את השליטה שלהם במצב.

גם בגילאים מאוחרים יותר, נשים חולמות על אלמנטים ביתיים ואילו הגברים על מצבים תחרותיים ומגוון קונפליקטים. עם זאת, נשים העובדות מחוץ לבית מדווחות על חלומות המבטאים כוח ושליטה. התחום של פירוש חלומות אונליין התפתח מאד בשנים האחרונות.

פירוש חלומות – חלומות נבואיים

חלומות נבואיים זהו סוג נוסף של חלומות, המאופיינים גם לנשים וגם לגברים. פירוש חלומות נבואיים שונה מפירוש חלומות רגילים לסוגיהם והוא דורש התייחסות רצינית יותר ויכולת לזהות את המסרים שהופיעו בתור סמלים שונים ומשונים.

המסרים בחלומות נבואיים "משודרים" מהנשמה הגבוהה של האדם כדי לסייע לו לממש את ייעודו בחיים. עם זאת הם יכולים להגיע גם מהמדריכים העליונים או אפילו מקרובי משפחה שכבר לא בינינו. אין לזלזל בחלומות נבואיים, אם כי לא תמיד הם יכולים להיות מובנים לנו.

כתיבת תגובה