כינוס נכסים בעת פירוק חברה בע"מ

30 ינו

פירוק חברה בע"מ ניתן לעשות בשלוש דרכים שונות ובכולם מעורב הליך של כינוס נכסי החברה ומימושם, ובמיוחד כאשר פירוק חברה בע"מ נעשה עקב בעיות כלכליות וחובות לנושים.

פירוק חברה בע"מ נעשה מכמה טעמים כשבראשם רצון בעלי החברה לפירוקה עקב הפסקת פעילותה או רצונם למימוש השקעתם בחברה, או שהחברה חדלה לפעול על פי תקנון החברה, או עקב קשיים כלכליים. תהליך פירוק חברה בע"מ מביא אותה לסיום קיומה ולביטול רישומה אצל רשם החברות.

במקרים שמפורקת חברה על ידי בית המשפט יש לעשות כינוס נכסים על ידי כונס נכסים שממנה בית המשפט על מנת להפיק תמורה כספית כמה שיותר גדולה ממכירת הנכסים ופירוק החברה. במקרה של פירוק מרצון, ממנה האסיפה הכללית של החברה בעת ההחלטה על פירוק החברה מפרק לחברה שתפקידו לכנס את נכסי החברה כדי לממשם ולחלק את התמורה בין בעלי החברה.

כך פועל כונס הנכסים במקרה של כינוס נכסים בצו בית משפט

צו פירוק חברה בע"מ על ידי בית משפט מעביר את השליטה בחברה ועל נכסיה לבית המשפט והוא מייצג את הגורמים השונים שהחברה חייבת להם כספים. כונס הנכסים עושה רישום של כל נכסי החברה ומוכר אותם על פי מחירם בשוק באותה העת. לאחר קבלת הכספים בגין מכירת הנכסים ממונה הכונס על סילוק החובות של החברה לנושיה השונים. חשוב לציין כי את שכרם של העובדים ואת תשלומי הפיצויים של עובדי החברה משלם נציג בית המשפט למרות תהליך פירוק החברה וחובותיה השונים לנושיה.

חלוקת הכסף שממומש כתוצאה ממכירת נכסי החברה נעשית על פי החלטת הכונס הקובע את סדר העדיפויות בהתאם לדרגות של הנושים, ולא תמיד מקבלים כולם את מלוא החוב המגיע להם, וזאת בהתאם לכמות הכסף שהתקבלה בגין מכירת הנכסים.

כתיבת תגובה