כמה עולה גישור גירושין ומה משפיע על המחיר?

21 יונ

כאשר אתם מחפשים ורוצים לדעת כמה עולה גישור גירושין, אתם מיד תשימו לב שבהשוואה לתהליך הגירושין בבית המשפט, הרי שהגישור זול יותר משמעותית. כל מגשר מוסמך שתשאלו אותו כמה עולה גישור גירושין יסביר לכם שהתהליך זול מאד, ויגיש לכם הצעת מחיר שנעה לרוב בטווח שבין 8000-9000 ש"ח במקרים הזולים, ל15-17 אלף ש"ח במקרים היקרים יותר. אם כך, מה בעצם משפיע על המחיר של הגישור בטווח הנ"ל?

להכיר את כל האפשרויות לתשלום

קודם כל, כדאי להבין שיש שתי שיטות שונות לחשב כמה עולה גישור גירושין. בדרך אחת היא שאתם לוקחים "עסקת חבילה". שני הצדדים מסכימים מראש לשלם סכום קבוע מסוים (לרוב הוא יהיה קרוב יותר לרף הגבוה של המחיר), אך הם מקבלים בתמורה בעצם גישה בלתי מוגבלת לשעות גישור. בשיטה השניה אתם משלמים לפי שעה – וכמובן שכך יש אפשרות שהליך הגישור גם יהיה קצר אם תגיעו להסכמות מהירות, ויתקרב לסכומים הנמוכים שאותם ציינו.
איך יודעים באיזה מסלול לבחור כדי לחשב כמה עולה גישור גירושין? כדאי מאד לזכור שיש סוגים שונים של גירושין. כך למשל אם אתם יודעים מראש שיש המון מחלוקות ביניכם (ובכל זאת אתם מעדיפים את הגישור וזה כמובן כיוון חיובי), אפשר ללכת על החבילה הקבועה. אם מראש הפערים לא גדולים מידי, כדאי ורצוי לבחור בתשלום לפי שעה.

והאם יש עוד השעה על המחיר?
מובן שהשאלה כמה עולה גישור גירושין גם קשורה לזהות המגשר עצמו. כשאנו רוצים לחשב כמה עולה גישור גירושין כדאי לזכור שישנם מגשרים שגובים סכומים יקרים יותר – אם הם למשל עורכי דין מוכרים יותר בתחום, שופטים בדימוס, וכיו"ב.

כמה עולה גישור גירושין

כתיבת תגובה