ניהול מצבי חירום

23 פבר

מגוון רחב של איומים ואסונות פוטנציאליים מרחפים מעל ראשינו בעולם של היום- החל מאסונות הטבע שתמיד נמצאים ברקע וכלה באסונות מסוג אחר, אליהם נחשף העולם במאות האחרונות, הנגרמים עקב מלחמה ואירועי טרור. מי שמתמודד עם השלכות האסונות- הם מנהלי מצבי החירום.

מי הם מנהלי מצבי החירום ומה תפקידם?

ניהול מצבי חירום כיום הוא מומחיות בפני עצמה ולא רק תפקיד נוסף המוטל על כל אחד שיושב במשרדים השונים הקשורים למצבי חירום כמו משרד הבריאות, משרד הרווחה, ארגוני הצלה, כוחות הביטחון וכו'. כיום, ישנו בעל תפקיד האמון על תכלול האירועים האלה והכלתם בכל אחד מהתחומים המשיקים. את ניהול מצבי החירום ניתן ללמוד במסגרת תואר שני, המוצע לבעלי תארים ראשונים עם ממוצע מעל 75 והעדפה תינתן לאלו העוסקים במלאכת ניהול מצבי חירום במסגרת המשרדים והארגונים הרלוונטיים השונים. מנהלי מצבי החירום אמונים על ההתמודדות עם השלכות האסונות (טבע או בידי אדם) מכלל הבחינות- רפואית, שיקום נוף ואתרים, פסיכולוגית, מתן סיוע הומינטרי, ניהול משלחות ועוד. התחומים הם רבים ומגוונים, מה שהופך את הלימודים למאתגרים.

ניהול מצבי חירום

קצת על מסלול הלימודים

מסלול לימודי תואר שני בניהול מצבי חירום מוצע בשלוש אוניברסיטאות בישראל- אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, אוניברסיטת תל אביב והטכניון בחיפה. כל אחת מהאוניברסיטאות מציבה רף קבלה מעט אחר מהאחרת ושמה את הדגש במסגרת לימודי התואר השני על תחומים אחרים. הנושאים בהם נוגעים במסגרת לימודי התואר השני הם אסונות תעשייתיים, ניהול מערכות בראות, שיקום נופים, קרקעות, סביבה וקהילה, סיוע הומניטארי באזורי אסון, תהליכי הפקת לקחים ועריכת תחקירים, ניהול הרפואה באירועים רבי נפגעים, התמודדות עם תרחישי טרור בלתי קונבנציונאליים ועוד. כאמור, מדובר בלימודים גדושים ומאתגרים.

כתיבת תגובה